آفتاب
رییس دیوان عدالت اداری:

کشتار مردم بی‌گناه پاریس محکوم است/اینکه داعش دشمن استکبار باشد باورپذیر نیست

کشتار مردم بی‌گناه پاریس محکوم است/اینکه داعش دشمن استکبار باشد باورپذیر نیست

رییس دیوان عدالت اداری گفت: کشتار مردم بی‌گناه پاریس برای همه حزن‌آور و از هر منظری محکوم است، اما آیا خون مردم فرانسه از خون مسلمانان یمن، عراق، سوریه و لبنان رنگین‌تر است که مدعیان حقوق بشر برای این حادثه غوغا می‌کنند و در مقابل کشتار مظلومان کشورهای مسلمان خاموشند؟

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه اظهار کرد: جریانات تروریستی و از جمله داعش روزانه کودکان، زنان و مردان بی‌شماری را در کشورهای مسلمان از دم تیغ می‌گذرانند و دنیای غرب و مدعی حقوق بشر لب فرو بسته است، اما وقتی حادثه‌ای در کشور خودشان روی می‌دهد اینگونه به تلاطم می‌افتند و سر و صدا می‌کنند.

وی افزود: همه عالم می‌داند که داعش دست پروده آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است. می‌دانیم که استکبار برای مبارزه با اسلام و مسلمانان یک روز طالبان و روز دیگر داعش را پدید آورده است و از آنان حمایت می‌کند.

رییس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش که چه کسانی، پیشرفته‌ترین سلاح ها را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند و از آنها حمایت مالی می‌کنند یا به وسیله آنان نفت عراق و سوریه را به غارت می‌برند؟ ادامه داد: در جریان تحریم کشورمان از سوی استکبار جهانی شاهد بوده‌ایم که برای جابه‌جایی یک محموله نفتی، تا چه میزان هیاهو راه می‌انداختند، اما حالا می‌بینیم که مشتریان نفت تروریست‌ها که از سوریه و عراق غارت می‌شود، همین کشورهای مدعی هستند و در مقابل به آنها سلاح و پول می‌دهند.

منتظری گفت: آمریکا و صهیونیست از آنجایی که می‌دانند اگر بخواهند با هر نامی غیر از اسلام وارد مواجهه با مسلمانان شوند، شکست خواهند خورد، داعش را پرورده‌اند و برایش پرچمی طراحی کردند که هرجا علم شد، نام اسلام بر آن نقش بسته باشد و از این طریق در حق مسلمانان جنایت می‌کنند، اینان به نام اسلام به جنگ و نبرد با اسلام برخواستند.

وی با اشاره به اینکه ما در طول تاریخ نیز شاهد چنین تجربه‌ای بوده‌ایم، افزود: در صدر اسلام کفار قریش تا زمانی که زیر لوای کفر و شرک با پیامبر مبارزه می‌کردند، موفق نبودند، اما بنی‌امیه با پذیرفتن ظاهری اسلامی ضربه‌هایی را به اسلام وارد کرد که تا امروز نیز شاهد آثار آن هستیم.

رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه هر حادثه تروریستی که در آن مردم مظلوم و بی‌دفاع کشته شوند، محکوم است، ادامه داد: اینکه داعش دشمن استکبار باشد، باور پذیر نیست؛ به عنوان مثال از خاطر نبرده‌ایم که حادثه 11 سپتامبر را در آمریکا به وجود آوردند و آن را بهانه‌ای کردند برای اینکه در کشورهای اسلامی اینهمه جنایت کنند. با این وصف اینکه پشت پرده حادثه اخیر چیست نیز در آینده مشخص خواهد شد، بزودی معلوم می‌شود که آنها این بار می‌خواهند چه جنایاتی را در منطقه انجام دهند.

منتظری ادامه داد: به هر روی از نظر ما و از منظر دینی و اسلام، آنچه در پاریس رخ داد و منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه شده است، یک جنایت است و کشته‌شدگان در این حادثه مظلومند؛ زیرا بر اساس آموزه‌های دینی ما هر انسانی حق حیات دارد.

وی ادامه داد: ولی یادمان باشد که دوران ظلم ظالمان طولانی نخواهد بود و اگر ستمی در حق مظلومان شود، به ویژه آنهایی که جز خداوند پناهگاهی ندارند، خداوند مجازاتش را به ظالم برمی‌گرداند.

منتظری با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) گفت: آن حضرت می‌فرمایند «هر کس مرتکب ستم و ظلمی بشود، مجازات و کیفر آن دامنگیر خودش خواهد شد و مال یا فرزندانش را گرفتار خواهد کرد».

انتهای پیام

کد N1033943

وبگردی