آفتاب

کانادا نیروی بیشتری به عراق می‌فرستد/تاکید اوتاوا بر همکاری بیشتر با ائتلاف ضد داعش

کانادا نیروی بیشتری به عراق می‌فرستد/تاکید اوتاوا بر همکاری بیشتر با ائتلاف ضد داعش

نخست وزیر کانادا اعلام کرده است که کشورش نیروهای ویژه بیشتری را به عراق اعزام می‌کند تا به آموزش سربازان محلی برای مقابله با داعش بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.بی.اس، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه تصریح کرد که به منظور آماده سازی ارتش و پلیس عراق نظامیان بیشتری را به این کشور اعزام می‌کند.

وی در عین حال بار دیگر گفت که قصد دارد که حملات هوایی علیه داعش را پایان دهد.

ترودو که در جمع خبرنگاران کانادایی در هواپیما به مقصد مانیل، پایتخت فیلیپین صحبت می‌کرد، گفت: نیروهای کانادایی 69 تن هستند که یک سال است برای آماده‌سازی نیروهای کرد در شمال عراق تلاش می‌کنند و تعدادشان بیشتر از این نیست.

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: ما اگر خواهان آمادگی بیشتر نظامیان عراقی هستیم باید تعداد نظامیان خود را بیشتر از 69 تن کنیم ما در حال حاضر در حال بررسی تعدادی هستیم که به عراق اعزام خواهیم کرد. اما من به هم‌پیمانانمان گفته‌ام که این کار را انجام خواهم داد. هیچ شکی نیست که این استقرار برای مدتی کوتاه نخواهد بود.

او در حاشیه نشست آسیا - پاسفیک در دیدار با باراک اوباما در روز پنجشنبه به بررسی نقش کانادا در جنگ علیه خواهد پرداخت.

ترودو افزود: ما به تلاش‌های بیشتر از جمه تعهد نظامی نسبت به ائتلاف ضد داعش ادامه خواهیم داد اما بیشتر در زمینه آماده سازی نیروها نه در زمینه حملات هوایی.

کانادا 69 نیروی ویژه در عراق دارد که مسئولیت آموزش نیروهای کرد و اعضای ارتش در این کشور را برعهده دارند.

سفیر فرانسه در کانادا نیز درباره تضمین‌هایی که به وی برای مقابله با داعش داده شده است، گفت:‌ همکاری دولت اوتاوا با ائتلاف ضد داعش بیشتر می‌شود.

نیکولا شاپویی، سفیر فرانسه در کانادا گفته است که از جانب دولت اوتاوا به وی این تضمین داده شده که دولت این کشور همچنان متحد ائتلاف ضد داعش می‌ماند.

وی در مصاحبه‌ای با بخش "قدرت و سیاست" شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ من با هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا دیدار کردم و او به من تضمین داد که اوتاوا همچنان عضوی از ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا خواهد ماند.

سفیر فرانسه در اوتاوا ادامه داد: وزیر دفاع کانادا به من این تضمین را داده که دولت اوتاوا به همکاری در سطحی گسترده‌تر برای مقابله با داعش تمایل دارد.

در همین حال، وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد که با وجود حملات اخیر در پاریس، در سطح تهدید ملی هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.

وی گفت، ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مردم در امنیت کامل به زندگی خود ادامه دهند و با شرکای بین‌المللی خود نیز همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1033916

وبگردی