آفتاب

تاکید نخست‌وزیر قطر بر حمایت کشورش از پاریس در مبارزه با تروریسم

تاکید نخست‌وزیر قطر بر حمایت کشورش از پاریس در مبارزه با تروریسم

نخست وزیر و وزیر کشور قطر در دیدار با رئیس جمهوری فرانسه، بر حمایت کامل قطر از پاریس در مبارزه با تروریسم در تمامی سطوح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت: در این دیدار علاوه بر بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک به مسائل مهم دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداخته شد.

نخست وزیر قطر دوباره حملات تروریستی اخیر پاریس را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این حملات که روز جمعه گذشته منجر به کشته شدن 129 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شد، ابراز همدردی کرد.

در همین راستا عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی با وزیر کشور فرانسه دیدار کرد. دو طرف همکاری‌های دو جانبه و راه‌های توسعه آن به ویژه در زمینه‌های امنیتی را بررسی کردند.

اولاند نیز در این دیدار بر تصمیم دولت فرانسه برای مبارزه با تروریسم تکفیری در سطوح نظامی، سیاسی، امنیتی و مالی تاکید کرده و تصمیماتی که پاریس پس از این حملات تروریستی اتخاذ کرده را شرح داد.

این اولین سفر رسمی نخست وزیر قطر به فرانسه به عنوان یک کشور اروپایی بود.

وی در این سفر در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی سیستم‌های امنیتی ملی که متناوبا در پاریس و دوحه برگزار می‌شود، شرکت کرد.

انتهای پیام

کد N1033816

وبگردی