آفتاب
با تاکید بر حمایتش از سوریه؛

مادورو: اسد و ارتش سوریه ضامن ثبات منطقه هستند/ مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش صادقانه است

مادورو: اسد و ارتش سوریه ضامن ثبات منطقه هستند/ مبارزه با تروریسم نیازمند تلاش صادقانه است

رئیس جمهوری ونزوئلا با تاکید مجدد بر حمایت خود از دولت و مردم سوریه، اعلام کرد که بشار اسد و ارتش سوریه ضامن ثبات سوریه و تمامی منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی به مردم این کشور گفت: ما از گروه‌های تندرو می‌خواهیم تا دست از تلاش برای براندازی دولت مشروع سوریه بردارند. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، مردم و ارتش این کشور به تنهایی ضامن ثبات سوریه و تمامی منطقه هستند.

وی بار دیگر پیشنهاد خود را برای تشکیل ائتلاف جدید صلح با مشارکت سوریه و عراق جهت مقابله با حملات تروریستی که تهدیدی برای بشریت است، مطرح کرد.

مادورو گفت: آمریکا با میل به سلطه جویی خود برنامه‌هایی را برای برهم زدن ثبات در ونزوئلا طرح ریزی می‌کند؛ مثل همان کاری که با جهان عرب می‌کند. آمریکا می‌خواهد همان برنامه‌های تقسیم و برهم زدن ثبات را که در جهان عرب، آفریقا و خاورمیانه اجرا کرده در ونزوئلا نیز اجرا کند. آن‌ها می‌خواهند به شکل دیگری آنچه را که با عراق، لیبی و سوریه کردند درباره ما نیز انجام دهند، اما با این حال هیچ گاه موفق نشده و نخواهند شد.

وی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید از طریق تلاش فراگیر و صادقانه و شفاف صورت بگیرد. باید به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود و قوانین بین المللی احترام گذاشت. هیچ کسی نمی‌تواند از طریق مسلح کردن تروریست‌ها برای سرنگون کردن یک نظام از حق دفاع کند و این همان چیزی که درباره بشار اسد صورت می‌گیرد. همچنین هیچ کس نمی‌تواند از این طریق از حملات و بمباران‌ها برای ویران کردن نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مثل انچه که در لیبی رخ داده یا از حمله فراگیر به کشوری اصیل مثل عراق دفاع کند.

انتهای پیام

کد N1033815

وبگردی