آفتاب

کره‌جنوبی فردی را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد

کره‌جنوبی فردی را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد

رسانه‌های محلی کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) از دستگیری یک تبعه اهل اندونزی توسط پلیس ملی کره‌جنوبی به اتهام ارتباط با داعش و همچنین داشتن گذرنامه جعلی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا، این مرد 32 ساله که تبعه اندونزی است، برای هشت سال است که به صورت غیر قانونی در کره‌جنوبی ساکن است. این مرد پس از انجام تحقیقات در منزلش واقع در استان چانگ‌چئونگ در جنوب کره‌جنوبی بازداشت شد. پاسپورت وی در سال 2007 منقضی شده است.

همچنین رسانه‌ دولتی کره‌جنوبی اعلام کرد، این فرد به ارتباط داشتن با فعالیت‌هایی آنلاین در حمایت از داعش و ارسال تصاویری در شبکه اجتماعی با کلاهی دارای نقش مربوط به گروه تروریستی جبهه‌النصره که گمان می‌رود با داعش در ارتباط است، متهم شده است.

در آوریل سال جاری میلادی ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد این مرد پرچم جبهه‌النصره را در کوهستانی به اهتزاز درآورده و از داعش حمایت می‌کند. پلیس کره‌جنوبی همچنین از منزل این مرد یک قبضه چاقوی بزرگ و یک تفنگ مدل ام16 و چندین کتاب درباره افراطگرایی کشف کرده است.

البته این مرد در شبکه اجتماعی خود مراتب نارضایتی خود را بابت تسلیت‌های بی‌شمار جهانیان به قربانیان حملات تروریستی در پاریس ابراز داشته و گفته است که این پاسخی کوچک به مرگ بیش از 400 هزار شهروند سوری است. پلیس کره‌جنوبی قصد دارد تا تحقیقات خود را درباره مظنونان احتمالی دیگر که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، گسترش دهد.

انتهای پیام

کد N1033789

وبگردی