آفتاب

هدیه آیت‌الله سبحانی به ترک‌کنندگان سیگار

هدیه آیت‌الله سبحانی به ترک‌کنندگان سیگار

آیت‌الله سبحانی گفت: گاهی به افرادی می‌رسیم که باید با روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم.

آیت‌الله سبحانی گفت: گاهی به افرادی می‌رسیم که باید با روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه 125 سوره نحل، اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده است: ادعُ إِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبیلِهِ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدینَ/ با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است و او به هدایت‌یافتگان داناتر است.

وی با بیان این‌که «چند راه برای تبلیغ وجود دارد» افزود: گاهی با انسان دانشمند طرف هستیم که حتما باید با برهان سخن بگوییم و گاهی با شخصی متوسط روبرو می‌شویم، که نصیحت، کارگشاست و گاهی به افرادی می‌رسیم که باید با روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 2 سوره صف، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ/ ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید، چرا چیزی می‏‌گویید که انجام نمی‏‌دهید؟»

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: راه چهارمی نیز برای تبلیغ وجود دارد که طلاب باید به آن پایبند باشند که مراقبت از زبان، کلام، برخورد و ... بوده، چراکه امام صادق(ع) فرمودند: «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم/ مردم را با غیر زبان‌هایتان دعوت کنید».

این استاد درس خارج حوزه در پایان بیان کرد: بنده گاهی انسان‌های سیگاری را که می‌بینم، به آنان قول سفر مشهد را می‌دهم تا آن را ترک کنند، البته این سفر را بعد از 6 ماه از گذشت ترک سیگار به آنان هدیه می‌کنم.

انتهای پیام

کد N1033773

وبگردی