آفتاب

امضای تفاهم نامه‌های متعدد در دیدار سران ازبکستان و پاکستان

امضای تفاهم نامه‌های متعدد در دیدار سران ازبکستان و پاکستان

در دیدار بین «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و «اسلام کریم اف» رئیس جمهور ازبکستان تفاهم نامه ها متعددی در راستای افزایش همکاری های دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، در دیدار بین سران دو کشور پاکستان و ازبکستان دو طرف ضمن جاری کردن یک بیانیه مشترک در راستای افزایش همکاری های دوجانبه، تفاهم نامه های متعددی نیز در راستای افزایش روابط تجاری به امضا رساندند.

این تفاهم نامه ها بین سازمان توسعه و تجارت پاکستان و وزارت خزانه داری و امور اقتصادی ازبکستان به منظور افزایش حجم روابط تجاری به امضا رسیدند.

در این دیدار هم چنین دو طرف یک پروتکل در راستای جلوگیری از مالیات مضاعف امضا کردند که بر اساس آن تصمیم براین شد که سازمان های مشترکی بین دو کشور برای نظارت بر این امر تشکیل شود.

 علاوه بر این رئیس جمهور ازبکستان بحث احداث جاده برای افزایش روابط تجاری پاکستان با کشورهای آسیانه میانه را نیز با نواز شریف مطرح کرد.

در این دیدار نواز شریف خطاب به اسلام کریم اف بیان کرد: دو کشور ازبکستان و پاکستان از لحاظ فرهنگی و دینی کاملا به هم نزدیک اند و افزایش همکاری های دوجانبه بین این دو کشور باعث نزدیکی بیش از بیش طرفین خواهد شد.

رئیس جمهور ازبکستان نیز ضمن ستودن تلاش های پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم تلاش های این کشور را برای برقرای امنیت در منطقه موثر دانست.

کد N1033772

وبگردی