آفتاب

آزبورن: توان حمله سایبری علیه داعش را داریم

آزبورن: توان حمله سایبری علیه داعش را داریم

وزیر دارایی انگلیس گفت: در فضای مجازی به دنبال ردیابی تروریست ها و شناسایی آنها هستیم تا بتوانیم آنها را نابود کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، جرج آزبورن وزیر دارایی انگلیس در بین اعضای سازمان اطلاعات این کشور موسوم به ستاد ارتباطات انگلیس حضور یافت و طی سخنانی از توانایی این کشور در حمله سایبری علیه داعش خبر داد.

وی گفت در حال حاضر این ستاد نظارت کاملی بر حملات سایبری علیه انگلیس دارد و این قابلیت را دارد که بتواند حملات سایبری گسترده ای علیه تروریست ها انجام دهد.

 به گفته آزبورن تروریست های داعش درصدد نفوذ به سیستم های امنیتی و انرژی انگلیس هستند ولی هنوز نتوانسته اند از فضای مجازی برای اقدامات تروریستی خود بهره لازم را ببرند.

وزیر دارایی انگلیس در عین حال تاکید کرد داعش هنوز توانایی لازم برای دسترسی به سیستم های امنیتی در فضای مجازی را ندارد ولی خواهان این قضیه است.

وزیر دارایی انگلیس در ارتباط با حملات تروریستی روز جمعه پاریس گفت: این حمله تنها حمله به مردم فرانسه نبود بلکه حمله‌ای علیه همه آنهایی بود که برای آزادی و دموکراسی ارزش قایل هستند.

وی افزود: همان طور که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفته است ما هرچه که بتوانیم انجام خواهیم داد تا به فرانسوی ها کمک کنیم.

آزبورن خطاب به اعضای سازمان اطلاعات انگلیس گفت باید گروههای تروریستی در فضاهای مجازی ردیابی و اطلاعات لازم برای شناسایی و نابودی آنها فراهم شود.

کد N1033556

وبگردی