آفتاب

اوباما از حضور طولانی مدت آمریکا در آبهای فیلیپین خبر داد

اوباما از حضور طولانی مدت آمریکا در آبهای فیلیپین خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا با ادعای حفظ امنیت آبهای کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله فیلیپین، از کمک آمریکا در این امر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس کشورهای آسیا اقیانوسیه در فیلیپین وعده حضور نظامیان این کشور در آبهای منطقه را داد.

وی در این کنفرانس با حضور روسای کشورهای منطقه اقیانوسیه با تاکید بر لزوم امنیت آبهای کشورهای منطقه از جمله فیلیپین، از کمک آمریکا در این امر خبر داد.

این در حالی است که طی ماههای اخیر حضور ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوب چین تنش هایی بین آمریکا و چین ایجاد کرده است. چینی ها ادعای مالکیت بر جزایر این دریا دارند.

اوباما با حضور در عرشه یک کشتی آمرکیایی از حضور طولانی مدت نظامیان آمریکایی در آبهای دریای جنوب چین و منطقه اقیانوسیه خبر داد و گفت: دیدار من از این محل، تاکیدی بر تعهدات مشترک در مورد آب های این منطقه و آزادی کشتیرانی است.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود در فیلیپین اعلام کرد که دو کشتی دیگر نیز برای نقشه برداری و گشت زنی از آمریکا به فیلیپین اعزام خواهد شد.

گفتنی است اقدام پکن در مورد ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به اختلاف با کشورهای منطقه، از جمله مجمع الجزایر فیلیپین منجر شده است.

کد N1033539

وبگردی