آفتاب

ابراز تمایل نخست‌وزیر هند به توسعه روابط نظامی با چین

ابراز تمایل نخست‌وزیر هند به توسعه روابط نظامی با چین

نخست‌وزیر هند نسبت به تحکیم و توسعه روابط نظامی کشورش با چین در راستای حصول اطمینان از برقراری صلح و ثبات در مناطق مرزی دو کشور ابراز تمایل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دیدار با فان چانگلونگ، معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که به دهلی‌نو سفر کرده است، اعلام کرد که از اقدامات مشترک ارتش‌های دو کشور در راستای حفظ ثبات و صلح در مناطق مرزی خرسند است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام‌های دفاعی و نظامی هند و چین باید به طور مستمر اعتماد راهبردی متقابل میان دو طرف را افزایش دهند.

نخست وزیر هند ادامه داد: تبادل نیروهای نظامی، ایجاد عرصه‌های جدید برای توسعه‌ همکاری‌ها و افزایش تلاش مشترک برای تامین امنیت مرزها از جمله دیگر اقداماتی است که باید مقام‌های نظامی و دفاعی چین و هند توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

فان چانگلونگ نیز در این دیدار گفت که در سال گذشته رهبران هند و چین دیدارهای متعددی داشته‌اند و در این دیدارها بر توسعه روابط دو کشور تاکید شده است.

وی ادامه داد:‌ براساس چارچوبی که رهبران دو کشور ترسیم کرده‌اند، دو طرف شاهد پویایی در تبادلات دوجانبه و همکاری موثر در مسائل چندجانبه و بین‌المللی بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N1033509

وبگردی