آفتاب

اتحادیه عرب: از تاثیر رخدادهای پاریس بر اتباع عرب و مسلمان هراس داریم

اتحادیه عرب: از تاثیر رخدادهای پاریس بر اتباع عرب و مسلمان هراس داریم

اتحادیه عرب امروز سه شنبه نگرانی خود را نسبت به پیامدهای منفی عملیات تروریستی اخیر در پاریس و تاثیر آن بر اوضاع پناهجویان و اقلیت‌های عرب و مسلمان در کشورهای اروپایی ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان داشت: ما از این امر هراس داریم که رخدادهای اخیر در پاریس بر اوضاع اقلیت‌های عرب و مسلمان تاثیر بگذارد، اما من بر این باورم که اروپایی‌ها قوانین و ارزش‌هایی دارند که آن‌ها را رعایت خواهند کرد تا فرصتی را به تندروها جهت ایجاد آشوب یا رفتارهای غیرناشایست علیه اقلیت عرب‌ها در اروپا ندهند.

وی در این خصوص به اهمیت نشست مشورتی شورای اتحادیه عرب که امروز در سطح نمایندگان دائم به ریاست امارات برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نشست هماهنگی در مورد موضع عربی از طریق گفت‌وگوی استراتژیک عربی و اروپایی که در سطح نمایندگی دائم و همتایان‌شان در اتحادیه اروپا با اعضای کمیته سیاسی و امنیتی برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این نشست که قرار است روز 25 نوامبر جاری برگزار شود، بر مسائل مهمی در سایه مصوبه‌های صادره از نشست وزارتی مشترک عربی و اروپایی در سال گذشته در یونان متمرکز خواهد شد که در آن بر لزوم آغاز گفت‌وگوی استراتژیک میان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در سطح سفیران تاکید شده بود.

بن حلی افزود: این نشست قریب الوقوع پاره‌ای از محورهای اصلی را مورد بررسی قرار خواهد داد که در راس آن‌ها مساله فلسطین و بحران‌ها در برخی از کشورهای عربی چون یمن، لیبی، سوریه، سومالی و دیگر کشورها و همچنین مساله مبارزه با تروریسم به ویژه در سایه تشدید رخدادهای تاسف بار و حملات تروریستی در بیروت و پاریس و چگونگی تشریک مساعی میان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا جهت رویارویی با این آفت خطرناک را مورد بررسی قرار خواهد داد. در این نشست همچنین مساله مهاجرت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به ویژه اینکه پناهجویان و آوارگانی هستند که ما امیدواریم حقوق‌شان رعایت شود و رخدادها بر اقلیت‌های عرب و مسلمان در اتحادیه اروپا تاثیر نگذارد.

شورای اتحادیه عرب همچنین در نشست امروز خود انفجارها و حملات تروریستی در لبنان و فرانسه را محکوم و همبستگی کامل خود را با این دو کشور و با کشورهای دوست و برادر در مقابله با تروریسم و خشونت و رادیکالیسم با تمامی اشکال و مظاهر آن اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1033340

وبگردی