آفتاب

سازمان ملل خواهان توقف اتهام‌زنی کشورهای اروپایی علیه پناهجویان شد

سازمان ملل خواهان توقف اتهام‌زنی کشورهای اروپایی علیه پناهجویان شد

سازمان ملل امروز(سه‌شنبه) از کشورهای اروپایی خواست تا در واکنش به حملات روز جمعه در پاریس پناهجویان را مقصر ندانسته و آنها را طرد نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ملیسا فلمینگ، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل اظهار کرد: ما از بابت واکنش‌های برخی کشورها در راستای پایان دادن به برنامه‌های اجرا شده برای پناهجویان و عدول از تعهداتشان برای مدیریت بحران پناهجویان (به عنوان مثال جابجایی آنها) یا پیشنهاد برای احداث موانع بیشتر برای مقابله با آنها نگران هستیم.

فلمینگ خاطر نشان کرد: ما عمیقا از استفاده از ادبیاتی که کل گروه پناهجویان را شرور معرفی می‌کند ناخرسند هستیم. این یک روند خطرناک است که منجر به بیگانه‌هراسی و ترس می‌شود.

فلمینگ اظهار کرد، کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به گزارش "تایید نشده" در خصوص این که یکی از عاملان حملات پاریس ممکن است به عنوان بخشی از موج پناهجویان وارد اروپا شده باشد عمیقا نگران است. بهترین پاسخ این است که سریعا فرآیند رسیدگی به ورود پناهجویان در یونان و ایتالیا را ارتقا دهیم و طرح اتحادیه اروپا برای جابجایی 160 هزار پناهجو را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر از همان اول این کار انجام می‌شد ما هرگز تصاویر پناهجویانی که پای پیاده اروپا را طی می‌کنند مشاهده نمی‌کردیم. ممکن بود این اقدام مساله را حل نکند اما دست کم تاثیر زیادی بر مدیریت آن می‌گذاشت.

فلمینگ در پاسخ به این که آیا آژانس پناهندگان سازمان ملل نسبت به خطر مدیریت بد موج پناهجویان و امکان ورود تروریستها به اروپا هشدار داده بود گفت، این آژانس نسبت به اهمیت کلی نظارت درست بر پناهندگان هشدار داده بود.

انتهای پیام

کد N1033308

وبگردی