آفتاب

به حداکثر رسیدن ظرفیت تولید انرژی راکتور 2 سندای ژاپن

به حداکثر رسیدن ظرفیت تولید انرژی راکتور 2 سندای ژاپن

بنابر اعلام شرکت کیوشو الکتریک ظرفیت تولید انرژی راکتور 2 نیروگاه هسته‌ای سندای روز سه‌شنبه به حداکثر خود رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، شرکت کیوشو الکتریک روز سه‌شنبه اعلام کرد که راکتور دوم نیروگاه هسته‌ای دو واحدی سندای واقع در ایالت کاگوشیما پس از انجام آزمایشات و بازرسی‌های ایمنی و امنیتی توسط نهاد نظارتی هسته‌ای ژاپن، به حداکثر ظرفیت تولید انرژی رسیده است.

واحد 1 نیروگاه هسته‌ای سندای در 10 سپتامبر پس از گذراندن بازرسی‌های ایمنی به حداکثر ظرفیت خود دست یافت.

راکتور 2 سندای در 15 اکتبر فعالیتش را از سر گرفت و به صورت پلکانی ظرفیت آن افزایش یافت و در 17 نوامبر به ظرفیت حداکثری رسید.

پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2013 به دلایل امنیتی و انجام به‌روزرسانی‌های فنی و ایمنی، فعالیت همه 43 راکتور هسته‌ای ژاپن متوقف شد؛ دو راکتور هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای سندای، نخستین راکتورهای هسته‌ای هستند که پس از حدود 2 سال برق تولید می‌کنند.

با وجود مخالفت افکار عمومی ژاپن در مورد استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید برق، دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در تلاش است تا با از سرگیری فعالیت راکتورهای هسته‌ای مناسب و ایمن ژاپن بار دیگر از انرژی هسته‌ای به عنوان یکی از منابع تولید برق ژاپن استفاده کند.

علاوه بر دو راکتور نیروگاه هسته‌ای سندای، دو راکتور نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما متعلق به شرکت کانزای الکتریک واقع در ایالت فوکویی و یک راکتور نیروگاه هسته‌ای ایکاتا شرکت شیکوهو الکتریک، مجوزهای ایمنی را برای از سرگیری فعالیت خود از نهاد نظارتی هسته‌ای ژاپن دریافت کرده‌اند.

قرار است فعالیت راکتور هسته‌ای ایکاتا، پس از آن‌که مقامات محلی با از سرگیری فعالیت آن در ماه گذشته موافقت کردند از سر گرفته شود.

انتهای پیام

کد N1033282

وبگردی