آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

یکی از مشکلات مردم تعطیلی واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی است

یکی از مشکلات مردم تعطیلی واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از مشکلات اساسی مردم را تعطیلی بسیاری از واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی دانست و گفت: رونق اشتغال، علاوه بر حفظ شأن و جایگاه خانواده‌ها، باعث تحول در اقتصاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان به همراه محمد الهی‌تبار ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، محمود رضا عراقی ـ معاون امور عمرانی و مهندس رضا قیاسی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سوابق آشنایی خویش از استان همدان، بر ظرفیت‌های تاریخی، جغرافیایی و نیروی انسانی این استان تأکید کرد و گفت: همجواری و دسترسی آسان ۹ استان کشور به همدان، به همراه سوابق تاریخی قبل اسلام و نقش هگمتانه در سال‌های پس از اسلام، می‌تواند همدان را مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی نماید.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری طرح‌های دوران سازندگی برای استان همدان، مشخصاً به سدّگری در نهاوند اشاره کرد و گفت: زمین‌های مساعد همدان، یکی از بهترین مناطق کشور برای تقویت کشاورزی است و اگر به طرح‌های آب و آبیاری در دوره‌های بعدی توجه می‌شد، امروزه همدان قطب کشاورزی، مخصوصاً برای بعضی از محصولات خاص می‌شد.

وی با تشریح نقش مردم همدان در مقاطع مختلف انقلاب و به خصوص دفاع مقدس، به دوره اخیر اشاره کرد و گفت: آنچه در سال‌های اخیر از مردم همدان می‌بینیم و می‌شنویم، شایسته و مکمل نقش آنان در همه‌ دوره‌های تاریخ است.

هاشمی رفسنجانی پس از شنیدن گزارش استاندار در خصوص همکاری استانداری و بانک‌ها برای کمک به واحدهای تولیدی، گفت: خوب است این برنامه به عنوان نمونه در اختیار وزارت کشور و استانداری‌های سراسر کشور قرار گیرد که الان یکی از معضلات و مشکلات اساسی مردم، تعطیلی بسیاری از واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اشتغالزایی را وظیفه دینی، ملی و حتی حکومتی همه مسؤولین در همه سطوح دانست و گفت: رونق اشتغال، علاوه بر حفظ شأن و جایگاه خانواده‌ها، باعث تحول در اقتصاد می‌شود و باید از اقیانوس مردمی در این راه استفاده کرد که بخش خصوصی کشور اگر مقدمات فراهم باشد و مزاحمت‌ها نباشد، آماده است که به میدان بیاید.

کد N1033241

وبگردی