آفتاب
پناهیان:

شهید همدانی توصیه می‌کرد با مهربانی و سعه صدر برخورد شود

شهید همدانی توصیه می‌کرد با مهربانی و سعه صدر برخورد شود

حجت الاسلام والمسلمین علی پناهیان تصریح کرد که سردار همدانی به جوانان توصیه می کرد ضمن اینکه بدون سلاح به میدان برخورد با شورش‌گران می‌روند با مهربانی و سعه صدر رفتار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی که در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حسین همدانی سخن می‌گفت، اظهار کرد: شهید همدانی با دو فتنه روبرو شد. او در فتنه 88 از نیروهای مردمی استفاده کرد و در نهایت آرامش توانست فتنه را خاموش کند. او به جوانانی که به صحنه آمده بودند دائم توصیه می کرد ضمن اینکه بدون سلاح به میدان برخورد با شورش‌گران می‌روند با مهربانی و سعه صدر رفتار کنند.

وی ادامه داد:‌ شهید همدانی در سوریه هم به سازماندهی مردمی پرداخت و چون این کار در آنجا سابقه‌ای نداشت دشوارتر بود، اما موفق شد به ملت سوریه کمک کند و آن جا هم با کمال مهربانی فعالیت می‌کرد. من حتی شنیده ام وقتی می‌دید که تروریست‌ها در حال فرار هستند دستور شلیک نمی‌داد.

پناهیان با بیان اینکه در مجلس سردار همدانی می‌توان شفاف‌تر صحبت کرد افزود: ما باید در چنین مجلسی به یک حقیقت از اصل دین‌مان بپردازیم. هنوز آن چنان تحول لازم در جامعه صورت نگرفته که این حقایق برای همه مردم بدیهی باشد. ما یک مقدار با خودمان تعارف داریم اما روزی خواهد رسید که مردم جهان به اصل بازمی‌گردند.

وی افزود: خداوند در سوره نساء به خودش قسم می‌خورد و خطاب به پیامبر(ص) می گوید کسی که ذره‌ای در دلش از فرمان، قضاوت و امر ولایی تو احساس ناراحتی کند ایمان ندارد. پس ما ایمان را باید از نو بشناسیم.

پناهیان همچنین یادآور شد: باید بدانیم که پیروی از ولی امر از اصول اساسی است. کسی که ولایت‌مدار نباشد نمی‌تواند مهربان باشد و اگر هم باشد از این مهربانی سوءاستفاده خواهد کرد یا به طور مثال خواندن نماز جماعت تمرین ولایت‌مداری است. متاسفانه برخی از مضامین تعلیمات دینی ما هنوز از زمان قبل از انقلاب و بیانات شهید مطهری در مقابل مارکسیست‌ها ارتقاء پیدا نکرده است.

وی با اشاره به حوادث سال 88 خاطرنشان کرد: در فتنه 88 یک عده که نمی‌خواهم نام‌شان را ببرم آمدند و گفتند که حاضریم شورای حکمیت بین نظام و فتنه‌گران درست کنیم. آخر مگر کار به کجا رسیده که این حرف‌ها زده می‌شود؟

پناهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: یکی از امدادهای غیبی که وضع جامعه ما را جلو برده خباثت دشمنان ماست. آن‌ها آن قدر جنایت می‌کنند که خودشان خودشان را لو می‌دهند. الان زمزمه‌ای هست که این حوادث اخیر فرانسه دست خودشان بوده که هیچ بعید نیست این طور باشد. به هر حال داعش را این‌ها خودشان درست کردند و باید دید که اسراییلی ها چه سواستفاده‌ای می خواهند از این قضیه بکنند.

وی افزود: مردم جهان دارند به این مطلب می رسند که ولایت باید دست ولی خدا باشد و ارزش هر شعار دینی کمتر از مدیریت ولی خداست و تا امر ولایت درست نشود هیچ چیز دیگر درست نمی‌شود. امر ولایت امری نیست که فقط در فضای اعتقادی‌مان از آن استفاده کنیم بلکه عقلانی است و غیر مسلمان‌ها آن را می‌فهمند.

پناهیان در پایان گفت: سردار همدانی انسان ولایت مداری بود و به این باور رسیده بود که در مقابل امر ولایت هیچ حرجی از فرمان ولایت در دل خود احساس نکند. او یک ولایت مدار تام بود و هرکس این گونه نباشد تا فتنه‌های قبل از ظهور لو خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N1033235

وبگردی