آفتاب
در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت؛

انتقاد نماینده ایران از سوء استفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی

انتقاد نماینده ایران از سوء استفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی

سفیر ایران در سازمان ملل با اعلام نگرانی عدم تعهد از استفاده ابزاری ازقطعنامه‌های حقوق بشری برای مقاصدسیاسی،گفت: سوء استفاده ازموضوع حقوق بشر برای مقاصد سیاسی سبب تضعیف اصول جهانشمولی این حقوق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد حملات تروریستی اخیر داعش در بیروت، بغداد و پاریس را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: حوادث تروریستی اخیر یک بار دیگر ثابت کرد تروریسم و افراط گرایی خشونت‌آمیز تهدیدهای جهانی هستند و مبارزه با آن‌ها همکاری جهانی را می‌طلبد.

دهقانی همچنین اضافه کرد: جنبش عدم تعهد درباره استمرار و تکثیر گزینشی قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر و بهره‌برداری ابزاری از این قطعنامه‌ها برای مقاصد سیاسی نگرانی عمیق دارد و معتقد است سوءاستفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی موجب تضعیف اصول جهانشمولی حقوق بشر می‌شود.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان همچنین اضافه کرد: جنبش عدم تعهد از همه کشورهای عضو می‌خواهد به منظور پیشگیری از سوءاستفاده سیاسی و گزینشی از حقوق بشر که موجب بی اعتباری کمیسیون حقوق بشر شد، همکاری‌های بین‌المللی و گفت‌وگوی سازنده در حوزه حقوق بشر را افزایش دهند.

کد N1033078

وبگردی