آفتاب

سازمان ملل: طرف‌های درگیر در لیبی مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند

سازمان ملل: طرف‌های درگیر در لیبی مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند

سازمان ملل طرف‌های درگیر در لیبی را به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایت‌هایی تا حد جنایت‌های جنگی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در گزارش مشترک کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و هیات نمایندگی این سازمان در لیبی آمده است: طرف‌های درگیر در لیبی قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر را نقض می‌کنند. از جمله این نقض قوانین می‌توان به حملات بی‌هدف، اعدام‌ها، عملیات قتل، محرومیت از آزادی، شکنجه و برخورد غیر انسانی اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: گروه‌های مسلح در لیبی که با داعش بیعت کرده‌اند مرتکب نقض شدید حقوق بشر شده و افراد را بدون محاکمه و براساس گرایش مذهبی یا سیاسی اعدام می‌کنند.

از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شبه نظامیان مسلح هر یک کنترل منطقه‌ای را در دست گرفته‌اند و همواره با هم درگیر هستند.

در این گزارش آمده است: گروه‌های درگیر از سلاح در مناطق مسکونی استفاده می‌کنند در نتیجه حملات موجب کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان می‌شود. حملات هوایی فجر لیبی و عملیات کرامت و یکی از حملات هوایی ارتش مصر منجر به زخمی شدن غیرنظامیان و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها شده‌ است.

از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی سازمان ملل اعلام کرد که مارتین کوپلر، که پیشتر رییس هیات همیاری سازمان ملل (یونامی) در عراق بود آماده برعهده گرفتن پست فرستاده سازمان ملل به لیبی به جای برناردینو لیون است.

در بیانیه این دفتر آمده است که کوپلر به تضمین ادامه روند مذاکرات ملی با نظارت سازمان ملل پایبند است.

انتهای پیام

کد N1032866

وبگردی