آفتاب

ادعای الجزیره درباره مذاکره حزب‌الله با النصره برای آزادی اسرای مقاومت در حلب

ادعای الجزیره درباره مذاکره حزب‌الله با النصره برای آزادی اسرای مقاومت در حلب

"منابع آگاه" در لبنان اعلام کردند که حزب الله مذاکره غیر مستقیم برای آزادی اعضای خود در حلب را که اخیرا به اسارت جبهه النصره در آمده بودند، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه الجزیره با اعلام این خبر، به نق از این منابع نوشت: روند مذاکره از طریق یک میانجی‌گر آغاز شده و حزب‌الله که تعداد زیادی از اعضای النصره و جیش الفتح را در بازداشت دارد از اهرام فشار خوبی برای آزادی اسرای خود بهره‌مند است.

جبهه النصره روز شنبه اعلام کرده بود که سه تن از نیروهای حزب‌الله را در شمال حلب اسیر کرده است. این خبر و نیز ادعا درباره مذاکرات میان حزب الله و جبهه النصره توسط حزب الله تایید یا رد نشده است.

در همین راستا حسین یوسیف، پدر یکی از نظامیان ربوده شده لبنانی، که ماه‌هاست توسط جبهه النصره در جای نامعلومی نگهداری می‌شوند به نقل از رهبر این گروه در منطقه قلمون اعلام کرد که جبهه النصره به دو شرط آماده آزادی این نظامیان است.

داعش و جبهه النصره بیش از 20 نظامی لبنانی را طی درگیری‌های اوت گذشته در عرسال لبنان ربودند و تاکنون چهار نظامی را اعدام کرده‌اند.

به گفته حسین یوسیف، ابومالک التلی، "امیر النصره در قلمون" تحویل دادن دو شهرک "المعهده" و "فلیطه" سوریه در مرز با لبنان به این گروه و آزادی پنج تن از زنان زندانی النصره در زندان‌های این کشور در مقابل آزادی نظامیان ربوده شده را خواستار شده است.

به گفته یوسف، ساکنان عرسال این خواسته‌ها را به تمام سلام، نخست وزیر لبنان اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1032797

وبگردی