آفتاب

نخست‌وزیر مجارستان:‌ شبه‌نظامیان در میان مهاجران هستند

نخست‌وزیر مجارستان:‌ شبه‌نظامیان در میان مهاجران هستند

در پی حملات پاریس که دست‌کم 129 کشته بر جای گذاشت، نخست‌وزیر مجارستان گفت که شبه‌نظامیان با پنهان شدن در میان پناهجویان از بحران مهاجرت در اروپا سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، "ویکتور اوربان"، نخست‌وزیر مجارستان در سخنرانی در جمع قانونگذاران کشورش با عنوان "حمله به اروپا" گفت: تروریست‌ها به روشی کاملا عامدانه و سازماندهی شده از موج گسترده مهاجران سوءاستفاده می‌کنند و در میان توده مردم که خانه‌هایشان را به امید زندگی بهتر رها کرده‌اند، پنهان می‌شوند.

دولت راستگرای اوربان تدابیر سختگیرانه‌ای علیه مهاجران اتخاذ کرده و مرزهای جنوبی این کشور را با حصار سیم خاردار بسته و مرتبا مدعی است که موج پناهجویان عمدتا مسلمان هویت مسیحی این قاره را تهدید می‌کند.

وی با "سرگردان، ضعیف و بی‌کفایت" خواندن اتحادیه اروپا گفت که مقام‌های ارشد باید اقدامات بیشتری را برای پیشگیری از حملات پاریس انجام می‌دادند. اوربان گفت: حق دفاع از خود بالاتر از هر چیزی است و ما نباید با هیچ تفکر ایدولوژیکی و یا استدلال اقتصادی جان شهروندان اروپایی را به خطر بیندازیم.

وی تاکید کرد: آن کسانی که به مهاجران "آری" گفتند و مهاجران را از مناطق جنگی منتقل کردند، آن افراد تمام کارهای لازم را برای دفاع از مردم اروپا انجام ندادند. بروکسل صدها هزار تن از مردم مناطق جنگی را بدون هیچ بررسی‌ به اروپا دعوت کرد. ما فکر نمی‌کنیم که همه تروریست‌ هستند اما الان کسی نمی‌تواند بگوید که چه تعداد تروریست وارد اروپا شده‌اند و چه تعداد در روزهای آتی می‌آیند.

انتهای پیام

کد N1032783

وبگردی