آفتاب

ترامپ: تعطیل کردن برخی مساجد آمریکا را در نظر خواهم گرفت

ترامپ: تعطیل کردن برخی مساجد آمریکا را در نظر خواهم گرفت

میلیاردر مشهور آمریکایی و کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه این کشور گفت، آمریکا باید به طور جدی مساله تعطیل کردن برخی مساجد در این کشور به منظور جلوگیری از حملات افراطگران را در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه MSNBC این کشور مدعی شد: شما باید مساجد در آمریکا را تحت نظر و مراقبت بگیرید زیرا در مساجد حرفهای زیادی زده می‌شود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نیز روز دوشنبه ادعا کرد، مساجد و گروه‌های افراطی در فرانسه که به ارزشهای این کشور حمله می‌کنند باید تعطیل شوند.

ترامپ در پاسخ به این که آیا وی در صورتی که رئیس جمهور آمریکا باشد مشابه این کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: از این که این کار را انجام دهم متنفرم اما این کاری است که شما باید جدا در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: زیرا برخی ایده‌ها و برخی نفرت پراکنی‌ها از این مکانها ناشی می‌شوند.

ترامپ که در برخی نظرسنجی‌ها پیشتاز رقابت برای کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور است، به مساله "نظارت شدید" از جانب دولتهای قبلی در ایالت نیویورک آمریکا علیه مکان‌های مذهبی متعلق به مسلمانان که در پی حملات 11 سپتامبر 2001 به اجرا در آمد اشاره کرد و گفت چنین نظارت‌هایی باید ادامه یابد.

با این حال رقبای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه اکثرا به طور علنی توصیه به بستن مساجد در آمریکا نکرده‌اند.

با این حال بعد از حوادث روز جمعه پاریس بسیاری از جمهوری‌خواهان آمریکا اعلام کردند که مخالف اجازه به ورود پناهجویان سوری به خاک آمریکا به دلیل نگرانی‌های امنیتی هستند.

انتهای پیام

کد N1032782

وبگردی