آفتاب

نگرانی سازمان‌ملل از رشد به‌کارگیری کودکان در "اقدامات وحشیانه" توسط داعش

نگرانی سازمان‌ملل از رشد به‌کارگیری کودکان در "اقدامات وحشیانه" توسط داعش

نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه گفت،‌ داعش 400 کودک را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به خدمت گرفته است و از آنها بعنوان عاملان اقدامات وحشیانه خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیلا زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه در شورای امنیت گفت: تداوم درگیری ها در سوریه باعث شده تا داعش کودکان بیشتری را به خدمت بگیرد و از آنها استفاده کند. البته سایر گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره نیز دست به چنین کاری می‌زنند و از کودکان برای انجام اقدامات وحشیانه خود بهره می‌برند.

وی گفت: گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که میانگین سنی این کودکان هفت سال به بالا است و به زور و اجبار از خانواده هایشان گرفته شده یا ربوده می‌شوند. داعش در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 400 کودک را به خدمت گرفته است.

لیلا زروقی ادامه داد: سازمان ملل در حال بررسی این گزارش‌هاست. در سوریه کودکان در سه مرکز تحت کنترل داعش که حلب، دیرالزور و رقه است، در کمپ‌های تروریست‌ها آموزش می‌بینند.

این مقام مسئول سازمان ملل افزود: داعش در رقه مهدهای کودک برای پسربچه‌ها ایجاد کرده و جبهه النصره در ادلب پسران هشت تا 12 ساله را به کمپ‌های آموزشی می فرستد. نیروهای دولتی سوریه کودکانی را دستگیر و بازداشت کرده‌اند که با این گروه‌های تروریستی در ارتباط بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N1032723

وبگردی