آفتاب

اردوغان: حمله به داعش نباید تاثیری بر سیاست پناهجویان تاثیر بگذارد

اردوغان: حمله به داعش نباید تاثیری بر سیاست پناهجویان تاثیر بگذارد

ایسنا نوشت: رجب طیب اردوغان گفت: غیر ممکن است بدون اینکه راه حلی برای سوریه پیدا شود که مورد توافق همگان در این کشور باشد، بتوان بر تروریسم پیروز شد و بحران پناهجویان را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، رییس جمهور ترکیه در نشست خبری درباره نتایج نشست جی 20 ادامه داد: همه شرکت کنندگان در این نشست مواضع محکم و راسخی درباره جنگ با تروریسم اعلام کرده و توافق کردند که نباید در جنگ علیه تروریسم ترجیح بندی شود. تروریسم متعلق به یک مذهب، ملیت، نژاد و یا کشور خاصی نیست. هر گونه ارتباط دادن تروریسم به یک مذهب خاص، توهین به پیروان آن مذهب خواهد بود.

اردوغان اضافه کرد: آنهایی که می‌خواهند مساله ترور را به پناهجویان ربط دهند، در واقع تلاش می‌کنند که مسوولیت را از خود سلب کنند. ترکیه به عنوان کشور همسایه سوریه روابط نزدیکی با سوری‌هایی دارد که از بحران موجود در این کشور رنج می‌برد. ما در کشورمان میزبان دو میلیون و پانصد هزار نفر سوری هستیم. ما مرزهای خود را به روی این افراد بدون توجه به باورها و اعتقادشان باز کرده‌ایم. این یک وظیفه بشردوستانه است. البته بحران پناهجویان آنقدر بزرگ است که یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن بر آید.

هم چنین به نوشته روزنامه صباح، اردوغان درباره سخت گیری برخی کشورها در برابر پناهجویان پس از حوادث تروریستی در پاریس هشدار داد: باید تمامیت ارضی سوریه، امنیت و حکومت داری دموکراتیک در این کشور برقرار شود.

وی ادامه داد: در حالیکه ترکیه جنگ خود را علیه تروریسم ادامه می‌دهد، علیه القاعده، بوکوحرام و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و برخی گروههای وابسته به آن مانند یگانهای مدافع مردم و حزب اتحاد دموکراتیک نیز خواهد جنگید.

52261

کد N1032557

وبگردی