آفتاب

داعش در یک فیلم جدید غرب را به حملات مشابه انفجارهای پاریس تهدید کرد

داعش در یک فیلم جدید غرب را به حملات مشابه انفجارهای پاریس تهدید کرد

گروه تروریستی داعش در یک فیلم ویدئویی جدید تهدید کرده کشورهایی که در حملات هوایی علیه مواضع این گروه در سوریه و عراق شرکت دارند "به سرنوشتی مشابه پاریس دچار خواهند شد. این گروه به طور مستقیم واشنگتن را به حمله تهدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت یاهو نیوز، این فیلم ویدئویی در همان وب سایتی منتشر شده که داعش اغلب از آن برای انتشار پیام‌های خود استفاده می‌کند و با تصاویری از اخبار مربوط به پس از حملات تروریستی روز جمعه در پاریس که در آن دست کم 129 تن کشته شدند، آغاز می‌شود.

هشدار داعش خطاب به کشورهایی است که در ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا شرکت دارند که این گروه تروریستی آن را به عنوان "کمپین صیلبی‌ها" توصیف می‌کند.

هویت مردی که در این فایل ویدیوئی به دشمنان داعش هشدار می دهد "الغریب الجزایری" توصیف شده است.

وی در این فیلم گفت: ما به کشورهایی که در این کمپین صلیبی‌ها شرکت دارند می‌گوییم که به اذن خدا روزی را شبیه به روزگار فرانسه خواهند داشت که در آن به مرکز پاریس حمله کردیم و ما قسم می‌خوریم که به واشنگتن، مرکز آمریکا نیز حمله خواهیم کرد.

هنوز صحت و اعتبار این فیلم ویدئویی که ادعا می‌شود توسط تروریست‌های داعش در استان صلاح الدین واقع در شمال بغداد ساخته شده، مشخص نشده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره این فیلم هیچ اظهارنظری نکرد اما اطمینان داد: تا این لحظه هیچ اطلاعاتی مبنی بر یک حمله بالقوه در آمریکا دریافت نکرده‌ایم.

یکی از مقامات این وزارتخانه که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگرچه تمامی تهدیدها را جدی می‌گیریم اما در حال حاضر هیچ اطلاعات معتبر خاصی درباره احتمال حمله به خاک آمریکا نداریم.

دولت فرانسه حملات تروریستی در پاریس را یک اقدام جنگی توصیف کرده و گفته که به دنبال این حملات تروریستی، حملات هوایی‌اش علیه داعش در سوریه و عراق را متوقف نخواهد کرد.

جت‌های جنگنده فرانسه روز یکشنبه بزرگترین حملات خود تاکنون را در سوریه صورت داده و پایگاه داعش در شهر رقه را با همکاری نیروهای آمریکایی هدف گرفت.

52261

کد N1032555

وبگردی