آفتاب

افشاگری ویکی لیکس از فساد مالی دولت‌های اوباما و بوش

افشاگری ویکی لیکس از فساد مالی دولت‌های اوباما و بوش

وبسایت افشاگر ویکی لیکس تعدادی از مکالمات محرمانه‌ای را منتشر کرده که در آنها مشخص می‌شود روسای جمهوری کنونی و قبلی آمریکا در سوءمدیریت منابع مالی در یک برنامه برای کمک به معلولان در یافتن شغل دست داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ویکی لیکس در توییتر خود آورده است: این وبسایت افشاگر 30 ساعت مکالمه میان باراک اوباما، رییس جمهوری کنونی آمریکا و جورج بوش پسر، رییس جمهوری سابق دارد که مربوط به رسوایی فساد میلیارد دلاری است.

در این مکالمات ضبط شده شواهدی دال بر این مساله وجود دارد که برنامه موسوم به "AbilityOne" که سالانه سه میلیارد دلار از طریق مزایده‌ها به دست می‌آورد، این پول را به مقاطعه کارهای دفاعی و سایر شرکت‌های بزرگ می دهد که کارمندان معلول زیادی ندارند.

اتهامات علیه این برنامه و یک گروه غیر دولتی موسوم به "Source America" در ژوئیه سال جاری میلادی و زمانی مطرح شد که منتقدان گفتند مقادیر زیادی پول به شرکت‌هایی داده می شود که کارمندان معلول زیادی ندارند.

براساس این فایل‌های صوتی افشا شده همچین مشخص شد که نیم بیشتر کارمندانی که توسط موسسه غیر دولتی "Source American" به کار گمارده شدند، در وزارت دفاع آمریکا مستقر شده‌اند و مبالغ مورد نظر در اختیار مقاطعه کارانی چون شرکت‌های بوئینگ و لاکهید مارتین قرار گرفته است.

ویکی لیکس در ادامه پیام توییتری خود آورده است: نتیجه این است که میلیاردها دلار پول به دست آمده از مالیات دهندگان آمریکایی صرف کمک مالی به کارمندان و افزایش سوددهی بیشتر برای سازمان‌های کاریابی می‌شود.

انتهای پیام

کد N1032544

وبگردی