آفتاب

تخلیه چند ساختمان دانشگاه هاروارد به دنبال تهدید به بمب‌گذاری

تخلیه چند ساختمان دانشگاه هاروارد به دنبال تهدید به بمب‌گذاری

دانشگاه هاروارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال دریافت یک تهدید بمب‌گذاری تایید نشده چهار ساختمان این دانشگاه تخلیه شده و چند ساعت پس از تلاش مقامات سه ساختمان پاکسازی شده اما جست‌وجوها در یک خوابگاه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشگاه هاروارد در این بیانیه گفت: تهدید بمب‌گذاری تایید نشده‌ای را دریافت کردیم که مرکز علوم، Emerson Hall و Theyer Hall را تحت تاثیر قرار داد. این ساختمان‌ها تخلیه شده و مقامات مجری قانون در صحنه حاضر هستند. در حال حاضر ورود به این محوطه ممنوع است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این چهار ساختمان در حال بازرسی هستند ما انتظار داریم که این روند چند ساعت به طول انجامد. هر لحظه که اطلاعات جدیدی به دست آوریم آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

کیتی لپ، معاون رئیس دانشگاه هاروارد ساعت 14 دو ساعت پس از گزارش اولیه نامه‌ای را تحت عنوان اطلاعیه فوری در تمامی ساختمان‌های دانشگاه نصب کرد.

وی در این نامه نوشته بود: اسناد و مدارکی که صحت این تهدید را تایید کند، به دست نیامده است. هاروارد با مقامات مجری قانون محلی و فدرال در حال همکاری است تا منبع این تهدید را که هنوز مشخص نشده پیدا کنند.

در ادامه این نامه آمده است: امنیت جان اعضای دانشگاه هاروارد همیشه اولویت اصلی ما بوده و هست. به دنبال رویدادهای غم‌انگیز از پاریس گرفته تا بیروت و دیگر نقاط جهان،‌به خوبی درک می‌کنیم که این نوع تهدید باعث نگرانی بسیاری از اعضای ما در دانشگاه‌ هارواد شود. ما تلاش می‌کنیم تا گوش به زنگ باشیم و ماموریت هاروارد در خصوص انتشار اطلاعات لازم را ادامه دهیم.

این تهدید همزمان با آن صورت گرفته که تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا به دنبال حملات تروریستی در پاریس به شدت افزایش یافته است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعات معتبر خاصی درباره یک حمله بالقوه در خاک آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N1032347

وبگردی