آفتاب

17 ایالت آمریکا پناهجوی سوری نمی‌پذیرند

17 ایالت آمریکا پناهجوی سوری نمی‌پذیرند

فرمانداران 17 ایالت آمریکا اعلام کردند که به دلیل نگرانی‌های امنیتی پس از حملات پاریس دیگر حاضر به پذیرش مهاجران سوری نیستند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ریک اسنایدر» فرماندار میشیگان گفت که تا زمان انجام یک بازبینی، پذیرش پناهجویان تازه متوقف خواهد شد.

آلاباما، تگزاس و شمار دیگری از ایالات نیز بیانیه‌های مشابهی صادر کرده‌اند اما یک سخنگوی وزارت خارجه گفت که قانونی بودن این اقدام هنوز روشن نیست.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر ادعا کرده بود که کشورش باید برای کمک به کسانی که از جنگ سوریه می‌گریزند بیشتر تلاش کند و سهم بزرگتری به عهده گیرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، آلاباما، آریزونا، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، ایلینوی، ایندیانا، آیووا، لوئیزیانا، ماساچوست، میشیگان، میسیسیپی، نیوهمشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، تگزاس و ویسکانسین ایالت‌هایی هستند که گفته‌اند از پذیرش پناهجویان تازه خودداری می‌کنند.

«سیسیلیا وانگ»، مدیر پروژه حقوق مهاجران در «انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا» که یکی از مهم‌ترین سازمان غیردولتی این کشور است در بیانیه‌ای گفت:‌ بعضی سیاستمداران تلاش کرده‌اند تراژدی پاریس را به سکنی دادن پناهجویان سوری در ایالات متحده پیوند بزنند اما این پیوندی ساختگی است. تنظیم سیاست‌ها بر اساس هراس‌افکنی اشتباه است. مقصر شناختن پناهجویان برای تروری که از آن می‌گریزند با واقعیت‌ها نمی‌خواند و از لحاظ حقوقی هم غلط است چون ناقض قوانین کشور است.

تصمیم فرمانداران پس از حملات جمعه شب پاریس گرفته می‌شود که در آن 129 نفر کشته شدند. میلیون‌ها سوری به کشورهای همسایه و به اروپا گریخته‌اند و آمریکا قول داده بود در 12 ماه آینده 10 هزار پناهنده از این کشور بپذیرد. تصمیم این دسته از ایالات آمریکا باعث خشم فعالانی شده که در سکنی دادن پناهندگان سوری در آمریکا نقش دارند.

انتهای پیام

کد N1032346

وبگردی