آفتاب

سازمان ملل تیرباران فلسطینیان را اقدامی "غیرقانونی" خواند

سازمان ملل تیرباران فلسطینیان را اقدامی "غیرقانونی" خواند

سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به سرکوب فلسطینیان ادامه می‌دهد و آنان را تیرباران می‌کند که این اقدام با قوانین بین‌المللی تضاد دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مکرم ویبیسونو، مسئول حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و کریستوو هینز، مسئول پیگیری پرونده اعدام‌های غیرقانونی فلسطینیان با صدور بیانیه‌ای مشترک این اعدام‌ها را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل به استفاده بی‌رویه از رور علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و دست به اعدام غیرقانونی فلسطینیان می‌زند.

در این بیانیه آمده است: انتفاضه کنونی در قدس و کرانه باختری نتیجه سیاست‌های نژاد پرستانه اسرائیل در فلسطین است.

این مسئولان خواستار پایان بخشیدن به تجاوزات دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند، تجاوزاتی که از آغاز انتفاضه تاکنون 92 شهید و هزاران مجروح به جا گذاشته است.

انتقاد سازمان ملل از تخریب خانه‌های فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی

سازمان ملل ادامه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه تخریب خانه‌های فلسطینیان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: رابرت بیبر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی نسبت به اقدام اخیر ارتش اسرائیل به تخریب پنج خانه فلسطینی در شهرهای قدس و نابلس و رام الله به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: اسرائیل در حال حاضر شرایط بسیار بحرانی را تجربه می‌کند و با چالش‌های امنیتی مواجه است و باید در جهت پایان بخشیدن به تجاوزات آن تلاش کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بیبر به تازگی گفته است که اقدامات ویرانگرانه اسرائیل در فلسطین رفتاری غیرعادلانه و به مثابه محاکمه و مجازات فلسطینان بیگناه است.

انتهای پیام

کد N1032283

وبگردی