آفتاب

شمخانی: مسائل گذشته علیه فعالیت هسته‌ای با هدف تخریب ایران بوده است

شمخانی: مسائل گذشته علیه فعالیت هسته‌ای با هدف تخریب ایران بوده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با رد برخی زمزمه طرف‌های آمریکایی درباره پی ام دی در اجرای برجام تأکید کرد: در نامه‌ای که رهبر انقلاب اسلامی بعد از طی مسیر شورای عالی امنیت ملی و مجلس درباره برجام و پی ام دی ابلاغ کردند قیدهایی است که ایران رعایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریابان علی شمخانی افزود: مسائل گذشته علیه فعالیت هسته‌ای ایران مبتنی بر گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی و با هدف تخریب ایران بوده است.

وی گفت: در این دوره از مذاکرات همکاری گسترده، شفاف و قابل اتکائی به اعتراف و اقرار آژانس بین المللی انرژی اتمی از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شد و به نظر می آید منصفانه آن است که پرونده بسته شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: بعید است دلیلی باشد که چنین زمزمه هایی از طرف کسی قابل قبول باشد و این ادعا مبانی منطقی ، عقلی ، سندی و شاهدی داشته باشد.

شمخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: امید است چنین چیزی نباشد و البته من نیز درباره این موضوع چیزی نشنیده‌ام.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وظایف و اعضا هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: این هیئت پنج وظیفه بر عهده دارد و روشن است اما مصوبه شورای عالی امنیت ملی آن است که فعلاً در حد تشکیل این هیئت اطلاع رسانی شود و تصمیم گیری درخصوص انتشار اطلاعات درباره اعضای هیئت نظارت بر برجام بعداً انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1032245

وبگردی