آفتاب

تلاش نخستین حزب اسلامی استرالیا برای شرکت در رقابت مجلس سنا

تلاش نخستین حزب اسلامی استرالیا برای شرکت در رقابت مجلس سنا

مبارزه با موج اسلام هراسی که به دنبال حملات پاریس در غرب به وجود آمده، از اصلی ترین دلایل حزب اسلامی استرالیا برای شرکت در انتخابات سنا عنوان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی، اولین حزب مسلمانان استرالیا قصد دارد در انتخابات فدرالی پیش رو برای کسب کرسی های مجلس سنا با سایر احزاب وارد رقابت شود.

البته حضور حزبی که نماینده مسلمانان استرالیا باشد تا زمانی که تعداد اعضا به ۵۰۰ نفر برسد، به طور رسمی تایید نخواهد شد اما «دیا محمد» بانی تشکیل حزب، به تحقق این امر بسیار خوش بین است.

به گفته دیا محمد، به این حزب می توان به عنوان تریبونی برای دفاع از حقوق مسلمانان استرالیا در عرصه سیاسی نگاه کرد. وی در عین حال با توجه به حملات پاریس و تفکرات اسلام هراسانه ای که در کشورهای اروپایی به وجود آمده است، تشکیل حزب مسلمانان استرالیا را ایده ای سنجیده و شایسته معرفی کرد.

یکی دیگر از دلایل تشکیل چنین حزبی، قدرت گرفتن چهار یا پنج حزب اسلام ستیز در کانادا بوده است.

ناگفته نماند که وقوع حملات جمعه شب پاریس که به کشته شدن حدود ۱۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر دیگر منجر شد، فرصتی برای اسلام ستیزی در اروپا و آمریکا به وجود آورده تا جایی که چند ایالت آمریکا با صدور بیانیه از پذیرش مهاجرین سوری امتناع می کنند. از سوی دیگر، دیروز گروه های مخالف مسجدی را در یکی از شهرهای کانادا به آتش کشیدند.

کد N1032150

وبگردی