آفتاب
الجزیره گزارش داد:

فرانسه شاید مدتها در وضعیت اضطراری بماند

فرانسه شاید مدتها در وضعیت اضطراری بماند

فردا چهارشنبه بنا بر درخواست رئیس جمهور فرانسه پارلمان این کشور نشست ویژه ای را در مورد حملات روز جمعه پاریس و همچنین درخواست برای تمدید طولانی مدت وضعیت اضطراری برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در حالیکه «فرانسوا اولاند» در تلاش است تا با توجه به حملات روز جمعه ائتلافی به مراتب قویتر علیه داعش شکل بدهد پارلمان فرانسه نیز روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد تا در مورد تمدید وضعیت اضطراری و همچنین شدت بخشیدن موارد امنیتی در این کشور تصمیم گیری کند.

هر چند فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، خواستار تمدید چند ماهه این وضعیت است اما با توجه به شرایط موجود و حملاتی که از روز شنبه به منازل و محل های تجمع مظنونین احتمالی انجام شده ممکن است وضعیت اضطراری تا مدت ها در فرانسه ادامه بیابد.

روز گذشته پلیس فرانسه ۱۵۰ عملیات ضربتی برای شناسایی عاملان و یا حامیان حملات جمعه شب پاریس انجام داد که در نتیجه آن ۲۳ نفر بازداشت و روانه زندان شده و یکصد و چهار نفر دیگر تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند.

این شرایط در حالی است که فرانسه از ابتدای سال جاری میلادی شاهد دست کم سه مورد حادثه تروریستی بوده که با حمله به دفتر مجله شارلی ابدو آغاز شده و آخرین مورد آن نیز حملات جمعه شب در پاریس بودند.

حملات روز جمعه در حالی انجام شد که پلیس فرانسه چند روز قبل از خنثی سازی یک عملیات تروریستی خبر داده بود.

کد N1032110

وبگردی