آفتاب
پيتر کوک:

تبادل اطلاعاتی با فرانسه عليه داعش سريعتر می شود

تبادل اطلاعاتی با فرانسه عليه داعش سريعتر می شود

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت همکاری های اطلاعاتی نظامی این کشور با فرانسه و دیگر کشورها با شدت و سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در پاریس و آنکارا گفت مسئله داعش بسیار جدی است و باید کشورها در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان این که کشورش همکاری های نظامی اطلاعاتی خود با فرانسه را گسترش می دهد افزود: ما در ارتش آمریکا برای امنیت مردم هر گونه اقدامی انجام می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش ها در خصوص تبادل اطلاعات جدید با فرانسه برای هدف قرار دادن اهداف داعش گفت: اینطور نیست که ما این اطلاعات را در اختیار فرانسه قرار نداده باشیم.

کوک به روابط نزدیک واشنگتن و پاریس اشاره و تاکید کرد که در جنگ با داعش این همکاری افزایش خواهد یافت و قرار است تبادل اطلاعاتی بین دو کشور سریع تر از گذشته پیگیری شود.

پیتر کوک درباره حملات هوایی فرانسه نیز گفت: ما با فرانسه و دیگر اعضای ائتلاف برای تعیین اهداف همکاری داریم و منتظر ارزیابی نتیجه این حملات هستیم.

وی اعلام کرد تا کنون بیش از ۸ هزار حمله هوایی در سوریه توسط نیروهای ائتلافی انجام گرفته است که این حملات با شدت و هماهنگی بیشتر همچنان ادامه خواهد داشت.

 

کد N1032044

وبگردی