آفتاب
اولاند:

در مبارزه با تروریسم با همه از جمله ایران گفتگو می کنیم

در مبارزه با تروریسم با همه از جمله ایران گفتگو می کنیم

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به این که قربانیان حملات پاریس از ۱۹ کشور هستند ادعا کرد این کشور بین قومیت ها و ادیان تفاوتی قائل نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: ما در حال جنگ تمدن ها نیستیم، بلکه در حال جنگ علیه افرادی هستیم که نماینده هیچ تمدنی نیستند.

رئیس جمهور فرانسه گفت که پارلمان، قانونی را بررسی می کند که وضعیت اضطراری را در کشور تا سه ماه تمدید می کند. اولاند گفت: قربانیان حملات پاریس از ۱۹ کشور هستند.

اولاند با بیان این که فرانسه بین قومیت ها و ادیان تفاوتی قائل نیست افزود: حملات روز جمعه در سوریه برنامه ریزی شده بود.

وی یادآور شد: فرانسه با همه از جمله ایران و ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم گفتگو می کند.

رئیس جمهوری فرانسه تاکی کرد: ما گروه داعش را در هر جایی که حضور دارد چه سوریه چه عراق و چه مالی، مورد هدف قرار خواهیم داد و ناو هواپیمابر شارل‌ دوگل برای مشارکت در عملیات علیه داعش رهسپار خواهد شد.

اولاند گفت: به زودی نشستی را با رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه برای اتخاذ تصمیمات مهم در راستای فائق آمدن بر تروریسم برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی فرانسه به دنبال تامین امنیت مرزهای خود و حمایت از تمام کشورهایی است که به این کمک نیاز دارند. گفتنی است دست‌کم ۱۵۳ نفر در حملات تروریستی جمعه شب در پاریس جان خود را از دست دادند.

جمعه شب افراد مسلح و بمب‌گذاران به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله و حدود ۱۰۰ نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند قتل‌عام کردند.

کد N1032038

وبگردی