آفتاب

مسلمانان بیش‌ از همه از داعش متنفرند

مسلمانان بیش‌ از همه از داعش متنفرند

یک پایگاه خبری آمریکایی در مقاله‌ای نوشت:‌ پیش از حادثه دهشتناک پاریس، داعش به کشتار روزانه مسلمانان دست می‌زده است و مسلمانان از این افراد دیوانه بیش‌تر از هر کس دیگری نفرت دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری دیلی بیست در مقاله‌ای به قلم "دین عبید الله" نوشت: داعش را محکوم کنیم؟ مسلمانان از داعش نفرت دارند (دست کم آن‌هایی که بیمار نیستند).

این درست است که داعش از افرادی که ادعا می‌کنند مسلمان هستند تشکیل شده است اما برخی از قربانیان این گروه وحشی ترسناک، مسلمان هستند. این موضوع غیرقابل بحث‌ و مسلم است. داعش هزاران مسلمان را در سراسر خاورمیانه کشته است که شامل سربریدن مسلمانان سنی در عراق برای اعلام وفاداری نکردن به این گروه و اعدام روحانیون ارشد برای تسلیم نشدن در برابر آن‌هاست.

درست چند روز قبل از تهاجم تروریستی وحشیانه در پاریس، داعش حمله تروریستی هماهنگ شده‌ای را در بیروت انجام داد که باعث کشته شدن 43 نفر و مجروح شدن 239 نفر شد که اگر نگوییم همه آن‌ها ولی عمده آنان مسلمان بودند.

با این وجود، در مقایسه با حملات پاریس،‌ خروجی رسانه‌های آمریکایی به ندرت حمله بیروت را پوشش دادند. ظاهرا کشته شدن مسلمانان توسط داعش به اندازه کافی رسانه‌های آمریکایی را جذب نکرد تا به پوشش این حملات با تیم کامل یا حتی یک چهارم تیم خبری بپردازند.

در ادامه این مقاله آمده است: با این حال اجازه بدهید درباره پاریس صحبت کنیم. زمانی که خبرهای اولیه این کشتار پخش شد، من مانند بسیاری از مسلمانان فکر کردم «امیدوارم که مهاجمان مسلمان نباشند.» بسیاری از ما در زمانی که گزارش‌های خبری درباره وقایع دهشتناک مانند تیراندازی در مدارس را می‌شنویم چنین احساسی داریم. اما با ارائه اطلاعات بیش‌تر به طور فزاینده‌ای محتمل شد که داعش یا القاعده مرتکب این حملات در پاریس شده اند و بعد از آن فهمیدیم که حملات از طرف داعش انجام شده است. این زمانی است که احساسات به اوج خود می‌رسد. احساس اندوه و ناراحتی پنج مرحله دارد که به ترتیب مختلفی می‌تواند باشد و باور کنید من تنها مسلمانی نیستم که این گونه فکر می‌کنم. احساسات با پریشانی و افسردگی آغاز می‌شود همان‌گونه که من جمعه شب احساس کردم. ناراحتی‌های مختلف برای قربانیان و تقریبا نوعی دلهره شکل می‌گیرد؛ به این دلیل که شما می‌دانید که این حمله تروریستی بعدها اسلام را در اذهان بسیاری از آمریکایی‌ها تعریف خواهد کرد.

به طور نگران کننده‌ای نظرسنجی چند ماه گذشته نشان داد که 27 درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند داعش اسلام واقعی را ارائه می‌کند. این مقدار احتمالا پس از حملات پاریس بیش‌تر خواهد شد.

با این حال این پریشانی و افسردگی زمانی که تایید شد که داعش پشت این حمله وحشیانه بوده است که باعث کشته شدن بیش از 120 نفر و مجروح شدن صدها نفر شد، به ترس تبدیل شد. این ترس این است که واکنش شدیدی علیه مسلمانان در آمریکا به دلیل اقدامات داعش شکل خواهد گرفت.

پرسش این است که این واکنش چه چیزهای دیگری را آشکار خواهد کرد؟ آیا تبعیض بیش‌تری علیه مسلمانان آمریکایی در محل کارشان به وجود خواهد آمد؟ آیا دولت آمریکا درگیر جاسوسی از همه مسلمانان آمریکایی می‌شود و آن‌ها را از آزادی‌های مدنی فقط به دلیل ایمان‌شان محروم خواهد کرد؟ و بدتر این که آیا رویای داعش در اختلاف انداختن بین مسلمانان و مردم آمریکا به واقعیت می‌پیوندد؟ حتی یک کارشناس امنیت ملی در شبکه خبری فاکس نیوز اشاره کرد که عاملان داعش در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که برخی در غرب به وسیله بد جلوه دادن یا حتی حمله به مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می‌کنند واکنش نشان خواهند داد.

احساسات من خیلی زود از ترس به عصبانیت تغییر کرد. خشم از این که داعش برای بار دیگر افراد را به نام دین اسلام می‌کشد. خشم از این که بار دیگر اسلام را برای برنامه‌های سیاسی خود تحریف می‌کنند و من به هیچ وجه در این احساسات تنها نیستم. خشم و انزجار جامعه مسلمان از داعش آشکار و ملموس است.

واکنش سازمان‌های آمریکایی مسلمان در محکومیت حملات پاریس سریع و زودهنگام بود. ما از گذشته آموختیم که هرگونه تاخیر از سوی عده‌ای این‌گونه دیده می‌شود که مسلمان نسبت به کشتار خونسرد هستند.

مسلمانان آمریکایی راهپیمایی مشترک و دعاهای شبانه را سازمان‌دهی کردند تا در کنار مردم پاریس از نیویورک تا اوکلاهوما تا لس‌آنجلس علیه داعش بایستند.

در صحنه بین‌المللی نیز ما شاهد بودیم که رهبران مسلمانان به‌صراحت حمله داعش را از پادشاه اردن گرفته تا رهبران کشورهای خلیج فارس محکوم کردند.

البته برخی از افراد هنوز خواهند گفت که این محکومیت‌ها را نشنیده‌اند. رسانه‌های جریان اصلی در حال ارزیابی هستند، به این معنی که این کشتار تمام مدت پوشش خبری خواهند داشت در حالی که تقبیح این کشتار توسط مسلمانان در این رسانه‌ها جایی نخواهد داشت.

ما می‌توانیم بحث کنیم که اقدامات داعش در پاریس از یک نگرش تحریف شده از اسلام مشتق شده است یا این که فقط یک اقدامی تلافی‌جویانه علیه فرانسه بود که متعهدترین کشور اروپایی در انجام جنگ نظامی علیه داعش در سوریه است. با این وجود،‌ در دو هفته گذشته داعش یک هواپیمای مسافربری روسی را به عنوان انتقام از حملات روسیه علیه داعش سرنگون کرد و بمب‌گذاری بیروت برای تنبیه حزب الله در نبرد با آن‌ها در سوریه بود.

حملات پاریس شبیه یک ضد حمله بود تا یک حمله دینی، زیرا داعش به دشمنان خود در هر جا که بتواند حمله می‌کند.

با این حال چیزی که باید برای همه روشن شود این است که ما نمی‌توانیم به داعش اجازه بدهیم که به هدف خود در طرح نبرد اسلام با غرب دست یابد. این گونه نیست. همه ما در برابر داعش هستیم.

انتهای پیام

کد N1031988

وبگردی