آفتاب

«سلمان» خواستار تشکیل مرکز بین‌المللی ضدتروریسم در ریاض شد!

«سلمان» خواستار تشکیل مرکز بین‌المللی ضدتروریسم در ریاض شد!

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که خود از حامیان اصلی تروریسم در منطقه محسوب می شود، در جریان سخنرانی در نشست جی ۲۰ پیشنهاد تشکیل یک مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در ریاض را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان امروز دوشنبه در جریان نشست جی ۲۰ در آنتالیا ترکیه طی سخنرانی خود پیشنهادی مبنی بر تشکیل یک مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در ریاض را مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن دعوت از کشورهای مختلف برای حمایت از تشکیل این مرکز در ریاض از اختصاص ۱۱۰ میلیون دلار برای تشکیل مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم توسط ریاض خبر داد.

پادشاه عربستان با تأکید بر لزوم ریشه کن شدن تروریسم در منطقه و جهان، بر لزوم همکاری های چند جانبه برای تحقق این مسأله تأکید کرد. اظهارات ملک سلمان در این خصوص در حالی مطرح می شود که وی از یک سو از حامیان اصلی تروریسم در سوریه و منطقه به شمار می رود و از سوی دیگر ده ها هزار نفر از شهروندان بی دفاع یمنی از ماه ها پیش به دستور مستقیم وی به خاک و خون کشیده می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات یمن مدعی شد: عربستان سعودی به دنبال راهکاری سیاسی برای حل بحران یمن بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل است. این ادعای ملک سلمان در حالی است که سعودیها تاکنون بیشترین سنگ اندازی ها را در مسیر حل سیاسی بحران یمن انجام داده و با قتل و غارت مردم بی دفاع یمن از هیچ تلاشی برای به شکست کشاندن راهکارهای سیاسی حل بحران یمن فروگذار نکردند.

کد N1031871

وبگردی