آفتاب

محمد رضا خاتمی: دولت روحانی تنهاترین دولت بعد از انقلاب است

محمد رضا خاتمی: دولت روحانی تنهاترین دولت بعد از انقلاب است

ایرنا نوشت: نایب رییس مجلس ششم با بیان این که در مجموعه حاکمیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دولت روحانی تنهاترین دولت بوده است، حجم مخالفت ها و جبهه گیری هایی که قوا و نهادهای دیگر در مقابل این دولت انجام دادند را بی سابقه خواند.

محمد رضا خاتمی حملات به دولت روحانی را سازماندهی شده دانست و افزود این حملات از پشتوانه های عظیمی نیز برخوردار هستند.
خاتمی درباره عملکرد دوساله گذشته دولت روحانی گفت: وقتی انبوه مشکلات کشور را می بینیم، توقعمان از دولت خیلی بالا می رود، اما وقتی واقعیات کشور را نگاه می کنیم، می بینیم که دولت آقای روحانی بسیار موفق بوده است.
نایب رییس مجلس ششم با اشاره به این که روحانی سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، گفت: در سیاست خارجی، بی اغراق باید گفت که روحانی شاهکار کرد.
وی با بیان اینکه به باور او به سوی انتخابات قابل قبولی پیش می رویم، گفت: طبیعی است در کشورهایی مانند ما که در ابتدای راه دموکراسی هستند باید این تجریبات حاصل شود، هرچند من خوش بین نیستم که انتخابات آینده خیلی خوب باشد، ولی نسبتا قابل قبول خواهد بود.
خاتمی گفت: امید داریم که برگزار کنندگان انتخابات به پیامی که مردم در طول سالهای قبل و به خصوص در سال 92 دادند توجه کنند و از سختگیری و تفسیرهای شخصی از قانون و هر کاری که مردم را از شرکت در انتخابات زده کند، خودداری کنند تا راه برای انتخاب مردم باز شود.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برای این کار باید بین مثلث دو جناح و برگزار کنندگان انتخابات تعامل خوبی باشد تا مجلسی عاقل و خوب تشکیل شود، تصریح کرد: اولویت این مجلس باید منافع ملی باشد.
محمد رضا خاتمی ادامه داد: در مورد جبهه اصلاحات، سیاست ما بر این است که با وحدت و انسجام به عنوان یک جناح بسیار مهم و تاثیرگذار در سپهر سیاسی ایران وارد صحنه انتخابات شویم. از این رو با یکدیگر رقابت های نابجا نخواهیم داشت و نامزدهای واحدی را معرفی خواهیم کرد.
خاتمی با بیان اینکه اصلاح طلبان مرزهای هویتی روشنی با اصولگرایان معتدل دارند، گفت: هر چند برای این طیف از اصولگرایان، احترام قائل و وجودشان را در عرصه های مختلف کشور ضروری و لازم می دانیم، اما در برنامه های سیاسی، اجتماعی، اقتصای و فرهنگی تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر داریم.
این فعال سیاسی تصریح کرد: درصددیم به اصولگرایان کمک کنیم تا بتوانند جبهه واحد و متحدی را تشکیل دهند و با اصلاح طلبان رقابت کنند.
خاتمی افزود: مساعدت ما در این جهت خواهد بود که آنها دست به پالایشی از درون بزنند و تندروهایی را که باعث بدنامی آنها شده اند را از خود دور کنند و با کنار گذاشتن برخی اختلافات، هویت راستین خود را به مردم نشان دهند.

27213

 

کد N1031616

وبگردی