آفتاب

خجسته: پرونده بنیاد شهید بیرون از مجلس مدیریت می‌شود

خجسته: پرونده بنیاد شهید بیرون از مجلس مدیریت می‌شود

ایلنا نوشت: عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مدعی مدیریت پرونده این بنیاد در بیرون از مجلس شد و گفت:‌شاید زور، تزویر، ثروت، مفاسد اقتصادی و باندهای مخوف بیرون از مجلس مانع از به نتیجه رسیدن این تحقیق و تفحص می‌شوند.

 احمد خجسته٬ با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اظهار داشت: با وجود به اینکه نزدیک به دو سال از آغاز تحقیق و تفحص از بنیاد شهید می‌گذرد، از آنجا که دست‌های بیرونی کار را مدیریت می‌کنند مشکلاتی در روند بررسی‌ها وجود دارد.

وی افزود: چند هفته پیش اعلام کرده بودم که روز یکشنبه (۲۴ ‌آبان) کمیته تحقیق و تفحص تشکیل جلسه خواهد داد و گزارش را تصویب می‌کند و روز دوشنبه یعنی امروز (۲۵ آبان) کمیسیون اجتماعی هم این گزارش را تصویب خواهد کرد و نهایتا ۲۶ آبان ماه یعنی فردا این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود٬ اما متاسفانه به جز ۴ الی ۵ نفر از دوستانی که همیشه در نشست‌های کمیته‌ تحقیق و تفحص از بنیاد شهید حاضر می‌شوند، هیچکدام از دیگر اعضا حضور پیدا نکردند لذا امروز با رئیس محترم مجلس در این خصوص صحبت خواهم کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سوال که ‌آیا عدم حضور نمایندگان در نشست دیروز کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عمدی بوده، گفت: همین‌قدر بگویم که ما پیش از این نیز در دو سال گذشته شاهد این اتفاقات بوده‌ایم. انتظار ما از نمایندگان مجلس این نیست و از هیات رئیسه انتظار داریم قاطعانه وارد شود و این موضوع را به نتیجه برساند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ادعای برخی نمایندگان مبنی بر فقدان مدارک لازم در این گزارش صحت دارد٬ گفت: به هیچ عنوان چنین ادعایی را نمی‌پذیرم. ۳۰ هزار برگ سند و ۵۰۰ برگ گزارش مستند به تمامی اعضای کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ارائه کردیم و این نمایندگان باید اسناد را مطالعه می‌کردند که گویا این چنین نشده البته ما گزارش بسیار مختصری نیز در ۱۷ الی ۱۸ صفحه به آنها ارائه کردیم که لااقل آن را مطالعه کنند٬ اما آن‌ها باز هم درخواست کردند که این گزارش را هم مختصر‌تر کنیم.

خجسته در پاسخ به این سوال که آیا تخلف بنیاد شهید در خصوص واردات خودروهای لوکس و کالاهای غیرضروری همچون ساپورت به اثبات رسیده است٬ یادآور شد: بنابر آیین‌نامه نمی‌توانم در خصوص موارد جزیی صحبت کنم٬ اما امیدوارم در نشستی که با رئیس مجلس داریم وضعیت این پرونده هر چه سریع‌تر روشن شود چرا که انتظار ایثارگران و مردم بر این است.

وی با اشاره به دلایل تاخیر کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در رسیدگی به این پرونده مدعی شد: به نظرم این پرونده از بیرون از مجلس مدیریت می‌شود. شاید زور، تزویر، ثروت، مفاسد اقتصادی و باندهای مخوف بیرون از مجلس مانع از به نتیجه رسیدن این تحقیق و تفحص می‌شوند و من در این مدت به این نتیجه رسیده‌ام که یکی از دلایل عمومی به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص‌ها در مجلس ما همین مساله مدیریت از بیرون است اما در خصوص این پرونده مطمئن باشید که تا پایان ایستاده‌ایم و قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

خجسته در پایان تصریح کرد: در جریان بررسی این پرونده جلسات متعددی در کمیسیون اجتماعی برگزار کردیم اما متاسفانه بنا به دلایلی هیچ کدام از این جلسات منتج به نتیجه نشد.

2729

کد N1031615

وبگردی