آفتاب
در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی»؛

سردار احمدیان: تضعیف ارزش‌های انقلاب زمینه‌سازی برای نفوذ است

سردار احمدیان: تضعیف ارزش‌های انقلاب زمینه‌سازی برای نفوذ است

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کشتن روح انقلابی، تضعیف ارزش‌های انقلاب و ایجاد یأس و ناامیدی زمینه‌سازی برای نفوذ است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌اکبر احمدیان در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت و مجاهدت 35 ساله امام (ره) و امت، دشمن را در پیروزی قاطع در انواع جنگ سخت، نیمه سخت و نرم، ناامید و راهبرد جدید نفوذ را به عنوان کاتالیزور و راهبرد مکمل فعال کرده‌است.

وی افزود: راهبرد جدید دشمن، نفوذ نوین است و این مساله آنقدر مهم است که حاضر شده‌اند پرونده خودساخته هسته‌ای را نیز به حاشیه ببرند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقسیم‌ تهدیدات به سخت، نیمه سخت و نرم، عنوان کرد: تهدید سخت به معنای اشغال سرزمینی است.

احمدیان در خصوص تهدید نیمه سخت گفت: تهدید نیمه سخت، تهدیدی است که سیستم‌ها را تهدید می‌کند؛ که یکی سیستم امنیتی و دیگری سیستم سیاسی است.

وی تصریح کرد: هدف تهدید نیمه سخت این است که با یک فشار دائمی سیستم‌های کشور را خسته و آنها را به وابستگی وادار کند. تهدید نیمه سخت به دنبال اشغال سیستم‌ها بوده و این تلاشی60 و 70 ساله است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدید نیمه سخت همواره استمرار دارد، گفت: یکی از مسائلی که ما امروز به آن تن داده‌ایم، حاکمیت سیستم‌های عامل در همه ما است و اشغال سیستم‌ها به همین معنی خواهد بود.

احمدیان با اشاره به اینکه تهدید نرم اغلب با رسانه و حوزه فرهنگ اشتباه گرفته می‌شود، گفت: این تهدید، تهدیدی سه بعدی در سیستم اجتماعی است. جوهر تهدید نرم، جذب و اغنا بوده و هر جا که این دو اعمال می‌شود، تهدید نرم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهدید نرم فقط متوجه سیستم فرهنگی و اجتماعی نیست، تصریح کرد: این تهدید دو سیستم اقتصادی و سیاسی را نیز دنبال می‌کند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تقسیم نفوذ به نفوذ سخت، نیمه سخت و نرم، گفت: نفوذ سخت همان نفوذ امنیتی است و همان گرفتن جاسوس خواهد بود که در آن زور وجود دارد.

احمدیان تصریح کرد: نفوذ نیمه سخت به دنبال اشغال سیستم‌ها است و نقش مکمل برای تهدید سخت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ نرم بر نخبگان و مسئولان متمرکز شده است و هدف آن اخلال در دستگاه محاسباتی است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کس یا مسئولی که تصمیم‌ساز است، داده‌هایی را به جامعه می‌دهد و داده و ستانده‌هایی را دارد، گفت: وقتی نسبت داده‌ها و ستانده‌ها تطبیق نداشته باشد، آن مسئول ناراضی خواهد شد.

احمدیان با تاکید بر اینکه بخشی از نشریات تخصصی که در کشور تولید می‌شود در صدد بمباران اطلاعاتی هستند، ادامه داد: برخی از نشریات اقتصادی القا می‌کنند که شما عقب‌مانده هستید و ضرر کرده‌اید و این باعث یأس و ناامیدی می‌شود.

وی نفوذ نوین را متناسب با رهیافت قدرت هوشمند آمریکایی‌ها دانست و ادامه داد: نفوذ نوین در حوزه سیاسی با عرصه‌ای سخت، جاسوس می‌گیرد و در عرصه نیمه سخت، سیستم‌ها را به خود مشغول می‌کند و نفوذ نرم، اندیشه و فکر را به خود جلب کرده و علایق و گرایشات را به خود جذب می‌کند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مواجهه تاریخی جبهه حق و باطل امروز به نقاط حساس خود رسیده است و ببینید لبیک یا ابی عبدالله در اربعین‌ها چه می‌کند؟ باید حواس خود را به نفوذ جلب کنیم.

احمدیان با بیان اینکه همه ما نفوذ را پذیرفته‌ایم، گفت: نباید غافل شویم؛ راهبرد تهدید دشمن امروز نفوذ است و یکی از راهکارهایی که برای هر سه عرصه تعیین‌کننده است، گفتمان انقلابی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشتن روح انقلابی، تضعیف ارزش‌های انقلاب و ایجاد یأس و ناامیدی زمینه‌سازی برای نفوذ است.

کد N1031546

وبگردی