آفتاب
پس لرزه های حملات پاریس/

شناسایی مغز متفکر حملات پاریس/ حمله پلیس بلژیک به مولنبیک

شناسایی مغز متفکر حملات پاریس/ حمله پلیس بلژیک به مولنبیک

همزمان با یورش نیروهای امنیتی بلژیک به یکی از مراکز احتمالی داعش در شهر بروکسل، پلیس فرانسه نیز از شناسایی مغز متفکر حملات تروریستی پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس فرانسه از شناسایی یک شهروند بلژیکی به نام «عبدالحمید عبُد» به عنوان مغز متفکر حملات پاریس خبر داد. گفته می شود که وی یکی از جلادان معروف داعش است.

 این خبر در حالی منتشر شد که پلیس بلژیک نیز طی عملیات ضربتی که حدود یکصد نیروی ویژه پلیس در آن شرکت دارند به منطقه «مولنبیک» بروکسل یورش بردند.

گفته می شود که این منطقه مهاجرنشین بروکسل یکی از مراکز فعالیت داعش در کشور بلژیک به عنوان اصلی ترین صادرکننده تروریست های خارجی به سوریه است.

ناگفته نماند که دادستانی شهر پاریس دیروز یکشنبه اعلام کرد که سرنخ حملات تروریستی جمعه شب پاریس به چند خودرو سواری می رسد که از کشور بلژیک کرایه شده و در نزدیکی یکی از محل های انفجار (سالن کنسرت باتاکلان) رها شده بودند.

دیروز نیز سه مظنون در ارتباط با حملات تروریستی پاریس در منطقه مولنبیک شهر بروکسل دستگیر شدند.

ناگفته نماند که منطقه مولنبیک به نوعی با دیگر درگیری های اخیر فرانسه نیز در ارتباط بوده است. در حادثه گروگان گیری در سوپر مارکت یهودیان که در ماه ژانویه اتفاق افتاد، عامل تروریستی تسلیحات خود را از این منطقه تامین کرده بود و ادعا می شود که در حادثه قطار سریع السیر بروکسل – پاریس نیز که در ماه میلادی آگوست رخ داد، عامل سوء قصد با افراد این محله در ارتباط بوده است.

کد N1031441

وبگردی