آفتاب

تلاش نخست وزیر فرانسه برای توجیه حمله به سوریه

تلاش نخست وزیر فرانسه برای توجیه حمله به سوریه

نخست وزیر فرانسه برای توجیه حملات شب گذشته کشورش به سوریه عنوان داشت: حملات پاریس از خاک سوریه سازماندهی و هدایت شده است و اروپا در آینده نزدیک شاهد حملات مشابه دیگری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز دوشنبه، از ظن نیروهای امنیتی به احتمال وقوع حملات تروریستی جدید در اروپا خبر داد.

وی با بیان این مطلب که فرانسه بیم وقوع حملات بیشتر طی روزهای آینده را دارد، گفت: ما می دانیم که عملیات هایی نه تنها علیه فرانسه بلکه علیه سایر کشورهای اروپایی در حال طراحی است.

والس در عین حال از ۱۵۰ عملیات ضربتی خبر داد که از صبح امروز دوشنبه باهدف شناسایی مظنونین به تروریسم در فرانسه آغاز شده است.

اما آنچه که در سخنان والس بیش از همه جلب توجه می کرد ادعای وی مبنی بر هدایت و سازماندهی حملات جمعه شب پاریس از خاک سوریه بود که می تواند توجیهی باشد برای تشدید حملات هوایی جنگنده های فرانسوی که شب گذشته مواضع داعش در شهر «الرقه» واقع در شمال سوریه را به شدت هدف بمباران خود قرار دادند.   

در همین راستا، وزارت دفاع فرانسه تاکید کرد که ۱۰ جنگده ارتش این کشور، مواضع داعش را با استفاده از ۲۰ بمب، مورد هدف قرار داده اند.

برخی کارشناسان معتقدند تشدید حملات هوایی جنگنده های فرانسوی و اظهارات اخیر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری این کشور که حملات تروریستی پاریس را اقدام جنگی داعش تلقی کرده و از سوی دیگر وعده پاریس و واشنگتن به تشدید اقدامات علیه این گروه تروریستی همگی گواهی بر این مطلب است که غرب قرار است با تشبیه حملات پاریس به حوادث ۱۱ سپتامبر، از فرصت به دست آمده برای گسترش نفوذ نظامی خود در خاورمیانه استفاده کند.  

کد N1031397

وبگردی