آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

جامعه غفلت‌زده نمی‌تواند از گمراهی فرار کند

جامعه غفلت‌زده نمی‌تواند از گمراهی فرار کند

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: متاسفانه در جامعه شاهد برخی از بداخلاقی‌ها هستیم، جامعه اسلامی اگر بخواهد غفلت کند و از آموزه‌های دینی جدا شود گرفتار همان آسیب‌ها و بداخلاقی‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با مهندسین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان این‌که «موعظه و نصیحت بهترین ارزش است» اظهار کرد: نصیحت انسان را به امور معنوی آگاه می‌کند.

وی با بیان این‌که «انسان موجودی مادی و غفلت‌زده است و به همین دلیل نیاز به آگاهی و هشدار دارد تا از قیامت و معاد غافل نباشد» گفت: انبیا آمده‌اند تا چشم باطن انسان را نسبت به حقایق عالمین باز کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که «دانشمندان باید به خدا پی ببرند» افزود: دانشمندان انسان‌های با کمال و با معرفت هستند و از این لحاظ با علم و کمال خود باید خدا را بهتر بشناسند و او را درک کنند.

وی با بیان این‌که «انسان در تاریکی قرار دارد و یکی از اهداف مبعوث شدن پیامبر(ص) برای این بوده که انسان از ظلمت به نور هدایت می‌شود» گفت: نوعا گمراهی و انحراف بشر به دلیل رهبری و پیشوایی عالمان بی دین و بی عمل است و این عالمان بی‌دین مصیبت‌های بزرگی در جامعه ایجاد کرده و نگذاشته‌اند دانشمندان و مردم نور حقیقت را دریابند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که «حضرت علی(ع) از دست همین انسان‌ها 25 سال خانه‌نشین شدند» اظهار کرد: این گروه از عالمان بی دین انحرافات زیادی را در جامعه ایجاد کرده و مردم را به گمراهی کشانیده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، این استاد حوزه افزود: جامعه غفلت‌زده نمی‌تواند از گمراهی فرار کند و بهترین راه آن حضور و رهنمود در نزد عالمان دین و رهنمود گرفتن از رهبران دینی است.

انتهای پیام

کد N1031383

وبگردی