آفتاب
همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی؛

دشمنان را از محور تحولات به یک بازیگر عادی تبدیل کردیم

دشمنان را از محور تحولات به یک بازیگر عادی تبدیل کردیم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت ایران در حال صعود است، گفت: ما دشمنان را از محور تحولات به یک بازیگر عادی تبدیل کرده ایم و خود و انقلابمان و هوادارانمان همانند یک قطب قدرت عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر سردار حسین سلامی در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به اینکه شتاب ما برای رشد قدرت دفاعی دقیقاً با نیازهای ما منطبق شده است، اظهارداشت: باور کنید نرخ رشد تولید قدرت دفاعی ما به روز شده و ما ۲۴ ساعته در حال تولید قدرت جدیدی هستیم.

وی افزود: امروز ما آنقدر آزمایشات و تست های تسلیحاتی و سیستم های دفاعیمان زیاد شده است که برای جلوگیری از نظامی شدن فضای افکار عمومی از انتشار آن خودداری می کنیم.

جاشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز ما قدرت بازدارنده عظیمی را تولید کرده ایم و اگر روزگاری از آزمایش یک موشک برد کوتاه شگفت انگیز می شدیم، اما امروز که موشک های دوربرد را که قابلیت هدایت تا انتهای مسیر را دارد و می تواند اهداف را تا هزاران کیلومتر از آن سوی مرزها با دقت بالا و خطایی بسیار کم مورد اصابت قرار دهد، دیگر برای ما شگفت انگیز نیست.

سلامی افزود: روزگاری اگر پهبادها را تست می کردیم و یک ساعت از آنها پرواز می گرفتیم برای ما شگفت انگیز بود. اما امروز وقتی پهبادی می تواند سه هزار کیلومتر شعاع عملیاتی داشته باشد و از دید رادارهای پیشرفته بگریزد و عملیات تهاجمی انجام دهد، دیگر برای ما شگفت انگیز نبوده، بلکه عادی است.

سلامی افزود: روزگاری نه چندان دور اگر قدرتهای پیشرفته پیشنهاد فروش سلاح های نوین را به ما می دادند، برای ما جذاب بود. اما امروز هیچ جذابیتی ندارد. ما امروز مانند آن و یا بهتر از آنها را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه قدرت ما در حال صعود است، گفت: ما دشمنان را از محور تحولات به یک بازیگر عادی تبدیل کرده ایم و خود و انقلابمان و هوادارانمان همانند یک قطب قدرت عمل می کنند.

جاشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این چشمه جوشان قدرت امروز بی اعتنا به مسیر قدرتهای بزرگ، مسیر خود را طی می کند.

جغرافیای مقاومت

سلامی با تاکید بر اینکه امروز از نوار غزه تا لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن و ایران، یک جغرافیای مقاومت است، خاطرنشان کرد: ما در همه این جغرافیا، صاحب قدرت هستیم و ظرفیت های عملیاتی از سوی انقلاب اسلامی در این محیط ها شکل گرفته و تحولات میدان را کاملاً مدیریت می کند.

وی افزود: وقتی ما دامنه قدرت خود را بر اساس آموزه های وحی به عنوان تکیه گاه مستضعفان و مظلومان در جهان اسلامی و غیر اسلام قرار می دهیم، به شکلی آرمانی رفتار خود را با دشمنان تنظیم می کنیم.

جاشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز به شاکله عظیمی از قدرت دست یافته ایم که دیگر آرزوهای دوردست دشمن، واقعیت هایی دست نیافتنی تلقی می شود، تصریح کرد: واقعیت های میدان بر این موضوع گواهی می دهد.

سلامی خاطرنشان کرد: ما درک کرده ایم که قدرتمندتر شدنمان بسیار ساده و سهل تر از آن چیزی است که درک می کرده ایم.

جاشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: حقیقت این است که نظریه مبنایی و دکترین نظام سلطه برای تسلط بر جهان، غلبه دادن منطق قدرت بر جریان امور است.

وی تصریح کرد: این به این معنا است که جهان سلسله مراتبی بوده و مناسبات بین دولتها و ملت ها، مفاهیمی مثل آزادی و سرنوشت جهانی در پرتو این ساختار قدرتمند، معنا می شود. جهانی که در آن حق با کسی باشد که قدرتمندتر است.

سلامی با بیان اینکه پروژه های ملت سازی آمریکائی اساساً بر این مبنا استوار است که ساختمان شخصیت و هویت ملتها توسط آنها به تصویر کشیده شود، ادامه داد: آنها می خواهند عدالت همانگونه معنا شود که آنها توصیف و تفسیر می کنند.

جاشین فرمانده کل سپاه افزود: در چنین شرایطی، منطق مبارزه ملت فلسطین برای احقاق حقوق از دست رفته خود، تروریست و کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست ها دفاع مشروع معنا می شود.

وی گفت: ناامنی از منظر غربی ها چیزی است که در آنجا معنا پیدا می کند و امنیت چیزی است که در اینجا معنا دارد.

سلامی ادامه داد: کشتار جمعی مردم در ویتنام و هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا مفهومی عادی و رایج در تحولات بین الملل است اما سایر کشورها نمی توانند از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند. این جهانی است که غرب توصیف می کند و تمام ابزارش را به کار می گیرد تا آن را بسازد.

جاشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در مقابل این منطق، امام بزرگ ما آمد و این منطق را فروپاشید. بیان انقلاب اسلامی این است که به جای اینکه حق از آن کسی باشد که قدرتمند است، قدرت باید از آن کسی باشد که حقش است.

وی با اشاره به اینکه این دو منطق یعنی منطق قدرت و قدرت منطق در مقابل هم قرار می گیرد، گفت: امام (ره) این منطق را به واقعیت های جاری روی زمین تبدیل می کند و یک آرایش فشرده قدرت جهانی در مقابل انقلاب اسلامی شکل می گیرد.

سلامی با بیان اینکه ما برای مقابله با ائتلاف جهانی قدرت، نیازمند قدرتمندشدن هستیم، افزود: با ضعف نمی توان به دنیای استکبار غلبه کرد و همه می دانند فاصله فیزیکی قدرت قابل توجیه نیست و در فضای نابرابری از فیزیک قدرت به سر میبریم.

جاشین فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که چگونه باید موازنه قدرت جهان را تغییر داد، گفت: قطب جدیدی از قدرت در جهان امروز ظهور کرده است. قدرتی که امروز در ساحت ژئوپولوتیک، فضای قدرتهای بزرگ در جهان اسلام را تنگ کرده، هم در عرصه امنیتی میدان ابتکار عمل را از قدرتهای بزرگ می گیرد و هم در صحنه تحولات میدانی و ابتکار عمل میدانی در موضوعات نظامی و امنیتی را از کنترل قدرتهای بزرگ خارج می کند.

وی تصریح کرد: این قدرت در صحنه سیاسی نیز مبدع تحولات سیاسی نوین می شود. عناصر قدرت ملت ها مفاهیمی بعد ناپذیر، قابل توسعه و گسترش و غیر ساکن هستند.

سلامی با اشاره به اینکه ما همان ملت قبل از انقلاب و با همان جغرافیا و ژئوپولوتیک هستیم، خاطرنشان کرد: چرا آن موقع به عنوان بخشی از جغرافیای دنیای غرب تلقی می شدیم؟ اما امروز به عنوان قطب جدیدی از قدرت در منطقه و در آینده ای نزدیک در جهان به حساب می آییم.

جاشین فرمانده کل سپاه گفت: دلیل آن این است که امام با انقلاب خویش، شخصیت، افق تفکر، وسعت دید، میدان دید و اهداف ایران را تغییر داد. قدرت هر ملتی به اندازه افق های بلند آرمانهایی است که تعقیب می کند.

وی ادامه داد: تکیه گاه قدرت ما رهبری بود که با مدل ولایت فقیه توانست از این ملت، شخصیتی عاشورایی، انقلابی و تعقیب کننده آرمان های بزرگ بسازد.

دشمن را در میدان وسیعی درگیر کرده ایم

سلامی تصریح کرد: در دهه های اول انقلاب تمام تمرکز قدرت کشور در درون کشور ما متمرکز بود اما امروز می بینیم این ما هستیم که دشمن را در میدان وسیعی در دور و نزدیک درگیر کرده ایم.

جاشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: به این روند نگاه کنید، چه اتفاقی افتاده است که آمریکائی ها بر معکوس کردن روند پیشرفت انقلاب اسلامی شکست خورده است؟ تحمیل جنگ خارجی نتوانست ملت ایران را از تعقیب آرمانهای خود دور کند و آمریکائی ها نتوانستند امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

وی با بیان اینکه آمریکائی ها نتوانستند از چهار شکست پی در پی صهیونیست ها جلوگیری کنند، افزود: آنها همچنین نتوانستند نقشه خود را برای نوسازی منطقه خاورمیانه پیاده کنند.

سلامی گفت: تمام پروژه های آنها برای ملت سازی جدید در جهان اسلام با شکست مواجه و آنها نتوانستند از انقلاب ها و بیداری اسلامی جلوگیری کنند.

جاشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آمریکائی ها نتوانستند در سوریه هیچ تغییر سیاسی ایجاد کنند، ادامه داد: آنها اعلام کردند در سوریه مداخله نظامی می کنیم اما از این کار منصرف شدند. آنها نتوانستند پیروزی نظامی در عراق و افغانستان را به یک پیروزی سیاسی تبدیل کنند.

وی گفت: آمریکائی ها برای نخستین بار در معرض یک فرسایش تدریجی از قدرت قرار گرفته اند.

سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سیاست های آنها را در جهان اسلامی متوقف و در بسیاری از میدان ها دفن کرده است، گفت: این نشان می دهد وقتی پایه های یک قدرت درون زا و از وحی سرچشمه می گیرد، یک نظام مانند ایران را شکل می دهد که می تواند به تدریج یک جغرافیای به هم پیوسته عملیاتی را ایجاد کند.

کد N1031381

وبگردی