آفتاب
هافینگتن پست:

غرب برای مقابله با تروریسم به ایران، روسیه و سوریه بپیوندد

غرب برای مقابله با تروریسم به ایران، روسیه و سوریه بپیوندد

روزنامه هافینگتن پست در گزارشی تحلیلی نوشت: غرب پس از حملات پاریس باید برای مقابله با تروریسم به روسیه، ایران و سوریه بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه هافینگتن پست در ادامه این گزارش نوشت: چیزی که باعث تعجب است این است که چرا این اندازه زمان برد تا فرانسه بفهمد اتحاد جهانی بدون تسلط قانون تنها می‌تواند به گسترش ناآرامی‌ و هرج و مرج بیانجامد. در ازا هر سال این هرج و مرج بیش از پیش قابل لمس است و در حوزه‌های مختلف شامل، اقتصادی، اجتماعی،‌ سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک رو به افزایش است.

آیا اینگونه تصور می‌شود که فرانسه به تنهایی می‌تواند با آنچه در 13 نوامبر در خیابان‌های پایتختش رخ داد و آنچه سال گذشته در دفتر نشریه شارلی ابدو به وقوع پیوست، مقابله کند؟ بنابراین، تا زمانی که شرایط برای اتحاد تمام نیروهای روی کره زمین علیه این شیطان (داعش) فراهم نشود، این بی‌قانونی تنها رشد می کند و خشونت بدتری در هر نقطه‌ای از جهان در خیابان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

همواره در طول تاریخ تعاریف متعددی درباره خیر و شر و درباره شیطان وجود داشته است. اکنون شیطان، تروریسم است، از هر نقطه‌ای که نشأت بگیرد و برای مقابله با این شیطان، خوب را باید اینگونه تعریف کرد که؛ باید تمام کسانی که مخالف این شیطان هستند گردهم جمع شوند حتی اگر انتقادات زیادی علیه یکدیگر دارند.

به نوشته هافینگتن پست، برای دستیابی به این هدف باید چند اصل ساده را پذیرفت که در طول سال‌های گذشته به دلایل زیادی همچون بی‌توجهی، ضعف، ترس و طفره رفتن نادیده گرفته شده است.

- اول اینکه، باید دست از مخالفت با روسیه، ایران و حتی سوریه برداشته شود. مخالفت‌هایی با عملکرد آنها وجود دارد، چون غرب هم‌پیمان مخالف آنها در این نبرد است اما مانع‌تراشی در این مسیر باید پایان یابد.

- سپس تمام نیروهای این کشورها در این جنگ مشترک باید با هم متحد شوند چون بدون یکی شدن غلبه بر دشمن امروزی همانگونه که در جنگ جهانی دوم نیز ممکن نبود، امکان پذیر نیست.

- علاوه بر این، ناتو باید تبدیل به نیرویی برای مقابله با ماهیت پراکنده تروریسم امروزی شود. ناتو باید نیروهای کشورهایی که حتی دشمن یکدیگر به شمار می‌آیند را برای مقابله با تهدید تروریسم گردهم جمع کند و اروپا نیز بیش از هر زمان دیگری باید ظرفیت دفاعی‌اش را توسعه دهد.

- در آخر و مهم‌تر از همه، باید قبول کرد که این جنگ تنها با حضور افراد حرفه‌ای، هر چند که حضورشان ضروری است به موفقیت نمی‌انجامد، بلکه تمام انسان‌ها باید برای دفاع از ارزش‌هایشان بسیج شوند. ارزش‌هایی که در مدارس آموزش داده شده‌اند و شهروندان خواهان جنگ برای آنها هستند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که فرانسه خود باید به صراحت درباره اینکه مردم کشورش به چه چیز اعتقاد دارند و چرا، سخن بگوید و این نباید تنها رئیس جمهور آمریکا باشد که بعد از یک فاجعه سخنان تأثیرگذار بیان می‌کند.

انتهای پیام

کد N1031316

وبگردی