آفتاب
مدیرعامل خبرگزاری حوزه:

رسانه‌ها باید در تجمع رسانه‌ای با ادبیات مشترک حرف بزنند

رسانه‌ها باید در تجمع رسانه‌ای با ادبیات مشترک حرف بزنند

مدیرعامل خبرگزاری حوزه به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نمره‌ی خوبی داد و در عین حال گفت: اگر نگاهی دوباره به جدا شدن جشنواره از نمایشگاه مطبوعات داشته باشیم، از آن به بعد شاید استقبال سابق را نداشتیم.

وی در عین حال از الکترونیکی کردن پروسه ثبت‌نام در نمایشگاه مطبوعات که اقدام جدید معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد بوده است، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام حسن مولایی درباره‌ی ارزیابی‌اش از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها توضیح داد: نمایشگاه مطبوعات رخدادی است که رسانه‌ها سالانه منتظرند به وجود بیاید و رسانه‌ها را بدون فاصله کنار هم بگذارند. این خدمت بزرگی است که می‌تواند کارکرد رسانه‌ها را توسعه دهد.

او درباره‌ی برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: وزارت ارشاد باید اهتمام بیشتری برای برگزاری نمایشگاه داشته باشد؛ اینکه برای برگزاری نمایشگاه حلقه‌ای از کارهای جدید تعریف شود و در کنار آن با اصحاب رسانه برنامه‌ریزی، مشورت و رایزنی شود، فکر می‌کنم رویکردی است که وزارت ارشاد باید داشته باشد.

مولایی با بیان اینکه در جهت اجرای نمایشگاه مشکلاتی وجود داشت، یادآور شد: در ابتدای برگزاری، کمی دچار چالش‌ و مشکلات بودیم اما روی هم رفته اصول و قواعدی که برای برگزاری نمایشگاه تدوین شده بود، خوب بود. اما در عین حال به عنوان مثال در جانمایی‌ غرفه‌ها مباحث مالی و مشکلات فنی وجود داشت که می‌توانست نباشد. اما به شکل کلی اصول برگزاری بد نبود.

وی سپس به غیبت برخی رسانه‌ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها دوره‌های قبل بودند و حرف‌هایشان را هم مطرح می‌کردند. ای کاش امسال هم می‌آمدند. به هر حال وقتی رسانه‌ها را می‌بینیم، این دیدگاه‌های رسانه‌ها کاملا مشهود است. ما رسانه‌ها اگر نتوانیم در این تجمع رسانه‌ای با ادبیات مشترکی حرف بزنیم چطور می‌توانیم کشور را از جهت رسانه‌ای اداره کنیم. کاش این رسانه‌ها می‌آمدند و نمایشگاه امسال این حاشیه را نمی‌داشت؛ البته نمی‌گویم نقدی بر ارشاد نیست اما به هر حال عرصه‌ی عرضه‌ی رسانه‌ها، ملی است و ای کاش همه در این نمایشگاه ملی حضور داشتند.

مولایی همچنین درباره‌ی محتوای نمایشگاه یادآور شد: محتوای مجموعه نمایشگاه غنی بود؛ لذا مراجعان و آحاد مردم که می‌آمدند حرف‌های خوبی رد و بدل می‌شد و غرفه‌داران با مخاطبان ارتباط خوبی داشتند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در عین حال درباره‌ی الکترونیکی شدن بسیاری از مراحل برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال، یادآور شد: بابت الکترونیکی شدن پروسه برگزاری نمایشگاه باید از معاونت مطبوعاتی تشکر کرد. ما در سال‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم و این اقدام در شیبی آرام آرام توانست جا بیفتد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی برای انجام کارها نیست و برای همه تقریبا نگاه مساوی است.

ملایی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه باید کارکرد جدیدی برای برگزاری نمایشگاه قائل شد، یادآور شد: ای کاش میزگردی با حضور مدیران مسئول و سردبیران راجع به کارکردها، ایده‌پردازی‌ها و اینکه در نمایشگاه مطبوعات چه اقداماتی می‌توان انجام داد، برگزار می‌شد. همچنین چالش‌ها و تعامل رسانه‌ها با یکدیگر و همچنین تعاملشان با نهادهای ملی به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شد. همه اینها جایش در نمایشگاه مطبوعات است که میقات رسانه‌های کشور است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه همچنین درباره برتر شدن غرفه این خبرگزاری در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نکاتی را یادآور شد و گفت: در این سری از برگزاری نمایشگاه کارهای پرتراکمی را انجام دادیم؛ از یکی، دو ماه قبل برنامه‌ریزی کردیم. دوستانی که مسئول بودند تلاش متراکمی را طی روزهای قبل از برگزاری نمایشگاه داشتند و در خود نمایشگاه نیز از جهت ارتباط‌گیری، استقبال شخصیت‌ها و ارائه محتوا خوب بودیم. اما برای ما این کارکرد ایده‌آل نبود و کارکردهای مختلفی باید می‌داشتیم که نداشتیم. اما در عین حال به عنوان غرفه برتر در این دوره از نمایشگاه انتخاب شدیم.

انتهای پیام

کد N1031309

وبگردی