آفتاب

برنامه های گرامیداشت هفته بسیج، سپاه حضرت محمد (ص) تهران

برنامه های گرامیداشت هفته بسیج، سپاه حضرت محمد (ص) تهران

برنامه های گرامیداشت هفته بسیج، سپاه حضرت محمد (ص) تهران بزرگ در نشستی خبری با حضور سردار سید باقر سادات حسینی سخنگوی ستاد برگزاری هفته بسیج تهران بزرگ تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، سخنگوی ستاد برگزاری هفته بسیج تهران بزرگ در این نشست با تشریح برنامه های متنوع ،‌ فرهنگی،‌ هنری، مذهبی و ورزشی بسیج در مناطق مختلف تهران گفت: هدف اصلی برگزاری و بزرگداشت هفته بسیج تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت اقتدار ملی و جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

سادات حسینی با بیان اینکه شعار محوری بسیج در هفته بسیج ،« بسیج دست قدرت خدا است» خواهد بود، تصریح کرد: سیاست های ما تقویت روحیه استکبار ستیزی، ایستادگی و مقاومت ، تبیین اقتصاد مقاومتی و معرفی بسیج در توسعه آن ، نمایش اقتدار و آمادگی بسیج و همچنین تبیین توانمندی ها و ظرفیت های بسیج در جلوگیری از نفوذ دشمن است.

وی در ادامه به رویکردهای بسیج در برگزاری مراسم بزرگداشت هفته بسیج اشاره کرد و گفت:‌ رویکرد ما اجرای برنامه های جذاب، متنوع و پرشور برای مخاطبان است.

وی با بیان اینکه فراگیری برنامه ها برای آحاد مختلف جامعه با بهره گیری از ظرفیت پایگاه ها و کانون ها از دیگر رویکردهای ماست تصریح کرد: بهره برداری حداکثری از کلیه ظرفیت های رسانه های دیداری،‌ شنیداری، مکتوب و سایبری، بهره برداری از ظرفیت و توانمندی نخبگان بسیج در تبیین نقش و جایگاه بسیج و استفاده از ابتکارات،‌ نوآوری ها و خلاقیت‌ها در برنامه های هفته بسیج از رویکردهای مادر اجرای برنامه ها خواهد بود.

سخنگوی ستاد برگزاری هفته بسیج تهران بزرگ با بیان اینکه به دنبال بهره گیری از تقارن ایام اربعین حسینی با هفته بسیج هستیم و در روز اربعین راهپیمایی از هفت صبح در سه مسیر برگزار خواهد شد، گفت:‌ جزئیات این راهپیمایی و مسیرهای آن به طور جزئی پس از مشخص شدن نهایی اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌های بسیج در طول سال برای آحاد مردم است ، خاطر نشان کرد: نشست هایی به منظور روشن گری برگزار خواهیم کرد.

سادات حسینی باتاکید بر اینکه رویکرد اصلی ما معرفی فرهنگ جهانی بسیج است ، خاطر نشان کرد: حضور قوی‌تر اقشار ومتخصصین در برنامه های هفته بسیج و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه های هفته بسیج از دیگر رویکردهای ماست.

سخنگوی ستاد برگزاری هفته بسیج تهران بزرگ همچنین به روز شمار و عناوین روزهای هفته بسیج در سال 1394 اشاره و ؟آن را به شرح ذیل اعلام کرد:

جمعه 29 آبان مصادف با هشتم صفر با عنوان «بسیج ، ولایت و انتظار»

شنبه 30 آبان با عنوان «بسیج ، بصیرت و استکبار ستیزی»

یکشنبه 1 آذر با عنوان «بسیج، خود کفایی و اقتصاد مقاومتی»

دوشنبه 2 آذر با عنوان «بسیج ، خودباوری و جهاد علمی»

سه شنبه 3 آذر با عنوان«بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی»

چهارشنبه 4 آذر با عنوان «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی»

پنج شنبه 5 آذر با عنوان «بسیج ،‌ ایثار و شهادت »

سادات حسینی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: سه شنبه در آستانه هفته بسیج مراسم چهلم شهید همدانی و تجلیل از تمامی شهدای مدافع حرم را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از جمله برخی از برنامه های هفته بسیج اعزام تیم ویژه به مناطق محروم و برگزاری همایش طلاب بسیجی در مدرسه مروی است ، گفت: در این مراسم نماینده ولی فقیه در سپاه نیز حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در کلیه حوزه‌های علمیه ، بسیج طلاب ، ویژه برنامه هایی خواهد داشت گفت:‌در برنامه های بسیج علمی نیز دیدار با خانواده شهید تهرانی مقدم و همایش تجلیل از نخبگان و مخترعان بسیجی را در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد برگزاری هفته بسیج تهران بزرگ با بیان اینکه اصناف بسیجی نیز تجمع اصناف را در 30 آبان ماه برگزار خواهند کرد، یادآورشد: در روز جمعه نیزشاهد شرکت سازماندهی شده بسیجیان و حلقه های حامیان در نماز جمعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نشست های بصیرتی و روشنگری نیز با موضوع دشمن ستیزی نیز در برنامه هایمان داریم گفت: نشست هنرمندان با موضوع هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجتماع طلاب ولایت مدار در قالب حلقه های صالحین برگزار خواهد شد گفت:‌اول آذرماه سایت شباب سپاه تهران افتتاح خواهد شد. برنامه تجلیل از مدیران و کارمندان بسیجی موفق در دولت را نیز در نظر داریم و چهره های شاخص محله ها در مساجد تجلیل و تکریم خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N1031306

وبگردی