آفتاب

دیدار آنگ سان سوچی با رئیس پارلمان میانمار

دیدار آنگ سان سوچی با رئیس پارلمان میانمار

رهبر اپوزیسیون میانمار پس از پیروزی قاطعانه در انتخابات که قرار است دموکراسی در این کشور را آغاز و اکثر ژنرال‌های قدیمی ارتش را از قدرت خارج کند، با رئیس پرقدرت پارلمان میانمار مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از آنجایی که تنها سه کرسی اعلام نشده در پارلمان دو مجلسی میانمار باقی مانده، این پیروزی به حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» اجازه می‌دهد تا پس از سال‌ها محرومیت تحت حکومت ارتش از سال 1962 تا 2011 میلادی، دولت جدیدی تشکیل دهد.

در آستانه آنچه که ممکن است آخرین جلسه پارلمان کنونی میانمار باشد، "شو مان"، رئیس پارلمان میانمار گفت، آنگ سان سوچی، رهبر حزب اپوزیسیون "لیگ ملی برای دموکراسی" قصد دارد تا در دوران گذار قدرت کمک کند.

وی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: آنگ سان سوچی به خاطر قبول نتایج اولیه انتخابات به من تبریک گفت و به من امیدورای داد.

"شو مان" نفوذ بسیاری بر قانونگذاران کنونی دارد و همکاری‌اش در هفته‌های آتی می‌تواند در رفع موانع قانونی پیش از آنکه حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» در اواخر مارس سال 2016 میلادی زمام امور را بگیرد، بسیار حیاتی باشد.

روابط گرم و دوستانه شو مان با آنگ سان سوچی و تلاش‌هایش برای جلوگیری از کاندیداتوری برخی مقامات ارتش به عنوان نامزدهای حزب «اتحادیه همبستگی و توسعه» باعث شد تا وی از مقام رهبری این حزب عزل شود.

در همین حال تین سین، رئیس‌جمهوری میانمار متعهد گذار بدون مشکل و دردسر قدرت و مذاکرات آشتی و سازش با آنگ سان سوچی شد.

وی افزود: دولت نیمه مدنی من اساس یک فرهنگ سیاسی جدید را که در آن اختلافات قابل حل و مدیریت باشد، بنا کرده است. وظیفه به صورت نظام‌مند و طبق برنامه به دولت آن منتقل می‌شود. ما اطمینان می‌دهیم که این گذار قدرت بسیار نرم، باثبات و بدون دردسر باشد.

حزب اپوزیسیون لیگ ملی برای دموکراسی تاکنون 80 درصد از آرا برای پارلمان دو مجلسی میانمار را به دست آورده است.

انتهای پیام

کد N1031277

وبگردی