آفتاب

حداد عادل: دشمن به دنبال این است که با تحریک مذهب قدرت ما را در هم بشکند

حداد عادل: دشمن به دنبال این است که با تحریک مذهب قدرت ما را در هم بشکند

ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دشمن به دنبال از بین بردن منشأ این اقتدار است.

غلامعلی حداد عادل صبح امروز در همایش استحکام ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: در یک تقسیم‌بندی کلی دو دیدگاه متعارف درباره منشأ قدرت وجود دارد. یک دیدگاه قدرت ملی را برخاسته از منابع مادی و دیدگاه دیگر منشأ قدرت ملی را منابع معنوی می‌داند.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان یک حکومت دینی دیدگاه دوم را صحیح می‌دانیم و معتقدیم منشأ قدرت کشورمان در معنویت، اعتقادات، دین و به طور کلی فرهنگ است. در حالی که در دنیای امروز غالباً نگاه اول مهم است و غرب اقتصاد، پول و ثروت را اساس می‌داند. البته اعتقاد ما به اساس بودن فرهنگ به معنای نفی اهمیت عوامل مادی نیست. ما فرهنگ را زیربنا می‌دانیم و معتقدیم فرهنگ اسلامی به ما انگیزه و اندیشه می‌دهد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه ما به یک فرهنگ عقلانی، معنوی و عدالت محور تعلق داریم،‌گفت: این فرهنگ انسان را صاحب فکرت دانسته و همه انسان‌ها را برخوردار از یک فطرت واحد الهی می‌داند و همین فرهنگ منشأ قدرت ماست. امام خمینی (ره) هیچ ابزار مادی در دست نداشت و یک مرجع تقلیدی بود که در یک خانه ساده زندگی می‌کرد و نه ارتش، نه دستگاه اطلاعاتی و نه حزب داشت اما امام (ره) از فرهنگی اسلامی استفاده کرد و توده‌های مردم را بسیح کرد امروز هم منشأ قدرت ملی و منطقه‌ای ما همین ارزش‌های فرهنگی است. صداقت و احترام به استقلال ملت‌های از سرمایه‌های ما محسوب می‌شود که دشمن از آن برخوردار نیست و دروغگویی یک عادت قدرت‌های جهانی شده است.

حداد عادل همچنین با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که با تحریک مذهب قدرت ما را در هم بشکند، خاطرنشان کرد: آنها سکولاریسم را تبلیغ می‌کنند اما همزمان گروه‌های تکفیری را راه می‌اندازند. آنها متوجه شده‌اند که انگیزه مذهبی چگونه می‌تواند قدرت ایجاد کند. غرب متوجه شده که با قدرت ارتش خود نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند پس دنبال ارائه چهره خشن از مذهب و سوءاستفاده از انگیزه‌های دینی است.

وی در ادامه افزود: طرف آمریکایی به کشورهای منطقه می‌گوید شما فقط دنبال خرید سلاح هستید در حالی که ایران با نیروی زمینی خود وارد میدان شده. آمریکا از این کشورها می‌خواهد که آنها هم همچون ایران از زندگی خود بگذرند و به میدان بیایند. امثال سردار حسین همدانی هیچ احتیاجی نداشت پس از بازنشستگی به سوریه برود اما تلاش‌های او در سوریه به دلیل وجود انگیزه‌های دینی است.

حداد عادل در پایان با اشاره به اینکه جنگ نرم راهبرد دشمن در مقابل انقلاب اسلامی است، افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که منشأ اصلی قدرت ما یعنی اعتقادات و معنویات را باید از بین ببرد. رهبری هم بارها نسبت به جنگ نرم هشدار داده است، در این جنگ نرم مهمترین سلاح بصیرت است.

2727

 

 

کد N1031273

وبگردی