آفتاب

کامرون: به متقاعد کردن قانونگذاران برای حمایت از حملات هوایی در سوریه نیاز داریم

کامرون: به متقاعد کردن قانونگذاران برای حمایت از حملات هوایی در سوریه نیاز داریم

نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) گفت که کشورش می‌خواهد حملات هوایی علیه داعش در سوریه انجام دهد اما هنوز به متقاعد کردن قانونگذاران بیشتری برای حمایت از این اقدام نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با رادیو بی‌.بی‌.سی گفت: همواره گفته‌ام که اعتقاد دارم داعش مرزی میان عراق و سوریه نمی‌شناسد و ما هم باید اینگونه باشیم اما من باید استدلال کنم، باید آن را به پارلمان ببرم و لازم دارم که تعداد افراد بیشتری را متقاعد کنم.

وی افزود: ما این طرح را تا زمانی که مطمئن نشده‌ایم که میزان رای کافی بدست می آورد، به پارلمان نمی‌بریم چراکه ناکامی در آن تبعات نامناسبی به همراه خواهد داشت و این تنها مربوط به لطمه به دولت نیست بلکه لطمه به کشور و لطمه به وجهه آن در جهان است.

انگلیس هم‌اکنون در کمپین بمباران‌ها در عراق نقش دارد اما کامرون در سال 2013 از کسب رای مثبت پارلمان انگلیس برای گسترش این حملات به سوریه باز ماند. با این حال کامرون گفت که اگر منافع انگلیس به خطر بیفتد، وی اقدام مستقیم فوری انجام می‌دهد و به حملات پهپادی ماه اوت که شبه‌نظامیان انگلیسی را کشت، اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N1031225

وبگردی