آفتاب

درخواست‌های خانواده قربانیان "منا" از زبان حیدرپور

درخواست‌های خانواده قربانیان "منا" از زبان حیدرپور

نماینده مردم شهرضا در مجلس برخی درخواست‌های خانواده قربانیان حادثه منا را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویا ن ایران (ایسنا)، عوض حیدرپور در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: خانواده‌های حادثه منا نگرانی ها و درخواست هایی دارند مبنی بر این که قربانیان منا آیا شهید شناخته می‌شوند، این که بیمه مرکزی باید حق بیمه را کامل پرداخت کند و یا تک فرزندهای این خانواده‌ها از خدمت سربازی معاف شوند و همچنین وزارت علوم با انتقال دانشجویان این خانواده ها به شهرهایشان موافقت کند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود از تخریب باغ ها و یا خانه باغ‌ها توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این مساله شد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم وجود قانون لازم، تخریب باغ‌ها و تاسیسات کشاورزی و نیز خانه‌ باغ‌ها در حال انجام است.

حیدرپور افزود: در قانون ذکر شده که صاحبان زمین‌های کشاورزی می‌توانند خانه باغی داشته باشند تا در میانه روز برای ساعتی استراحت کنند اما اخیرا مدیریت‌های جهاد به جای این که کار خود را انجام دهند اقدام به شکایت علیه کشاورزان و باغ داران کرده و با دستور دادستانی نیز تخریب‌ها را انجام می دهند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس تصریح کرد: انتظار است که وزارت جهاد کشاورزی به قانون عمل کند و به دادستان‌ها نیز دستور داده شود که قانون را بار دیگر مرور کنند.

انتهای پیام

کد N1031156

وبگردی