آفتاب

کشف دومین گور دسته‌جمعی قربانیان ایزدی در سنجار با بیش از 300 جسد

کشف دومین گور دسته‌جمعی قربانیان ایزدی در سنجار با بیش از 300 جسد

نیروهای کرد عراقی که شهر سنجار را به تازگی آزاد کرده‌اند، دو گور دسته‌جمعی قربانیان ایزدی را با نزدیک به 400 جسد کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، احمد یزدین، یکی از فعالان ایزدی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگ که در حمه شهرستان سنجار واقع در غرب موصل در حال پیشروی هستند، موفق به کشف دو گور دسته جمعی از قربانیان ایزدی با نزدیک به 400 جسد شدند.

یزدین گفت: یکی از مقبره‌ها با حدود 80 جسد متعلق به زنان و دختران روستای کوجو است که در مارس گذشته به دست گروه تروریستی داعش در سنجار قتل‌عام شدند.

این فعال عراقی افزود: این مقبره که در نزدیکی موسسه سنجار قرار دارد، هنگامی که نیروهای پیشمرگ و یگان‌های ایزدی مشغول حفر استخر پرورش ماهی برای موسسه بودند، کشف شد.

یزدین ادامه داد: مقبره دوم در نزدیکی مجمع الجزیره، واقع در غرب سنجار که هنوز به شکل کامل آزاد نشده کشف شد. مقبره‌ای با بیش از 300 جسد مرد و زن ایزدی که هویت آنها شناسایی نشده است.

مسئولان کرد تاکنون 11 گور دسته‌جمعی شهروندان ایزدی را که به دست داعش کشته شدند، کشف کرده‌اند. داعش در جریان تصرف شهر سنجار و مناطق اطراف آن صدها مرد، زن و کودک ایزدی را قتل‌عام کرد.‌

انتهای پیام

کد N1031097

وبگردی