آفتاب

طرح نمایندگان ایالت ویسکانسین آمریکا برای محدودیت‌های تجاری با ایران

طرح نمایندگان ایالت ویسکانسین آمریکا برای محدودیت‌های تجاری با ایران

نمایندگان ایالت ویسکانسین آمریکا طرحی را برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین آمریکا به تازگی طرحی را ارائه داده‌اند که به موجب آن شرکت‌ها و نهادهای این ایالت نباید با ایران یا در شرکتهایی که با ایران تجارت می‌کنند، سرمایه گذاری کنند.

این طرح علاوه بر این، سرمایه گذاری در هر شرکتی که برای ایران کالایی تولید می‌کند، یا کالایی به ایران می‌فروشد را ممنوع می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این طرح در پاسخ به توافق هسته‌ای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ایران ارائه شده است که بر اساس آن، در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها علیه این کشور لغو خواهند شد. بنابراین، لغو تحریم‌ها دروازه‌ ورود شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری در ایران را باز می‌کند.

دال کوئینگا و لی ووک میر که طراحان اصلی این طرح هستند در مخالفت با توافق هسته‌ای یادداشتی را برای دیگر قانون‌گذاران آمریکایی نوشته و در آن تاکید کردند که طرح جدید آنها تاثیرات توافق هسته‌ای را محدود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 در تیر ماه سال جاری به یک توافق هسته‌ای جامع دست یافتند که بر اساس آن، تحریم‌ها به زودی برداشته خواهند شد. اکنون با توجه به دورنمای لغو تحریم‌ها و آغاز یک دوره جدید اقتصادی در ایران، شرکت‌های خارجی در تلاشند تاهر چه زودتر از فرصت‌های تجاری در کشورمان بهره ببرند و وارد بازار ایران شوند.

انتهای پیام

کد N1031088

وبگردی